در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

ژرژگاموف دانشمند روسی در کتاب آفرینش جهان در مورد فضای جهان چه می گوید

1 بازدید

ژرژگاموف دانشمند روسی در کتاب آفرینش جهان در مورد فضای جهان چه می گوید را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

ژرژگاموف

ژرژگاموف (جرج گاموف)-دانشمند روسی_ درکتاب <آفرینش جهان> می گوید:

فضای جهان که از میلیاردها کهکشان تشکیل یافته ،در حال انبساط وگسترش است.

جرج گاموف (به روسیГео́ргий Га́мов)‏ فیزیکدان تجربی روسی بود.

او واپاشی آلفا را در تونل‌زنی کوانتومی کشف کرد و در زمینهٔ واپاشی رادیواکتیو هسته‌های اتمی، مهبانگ و ژنتیکفعالیت داشت. همچنین او کتاب‌هایی به زبان ساده در باره فیزیک و ریاضیات نوشت.

زندگی

او در ۴ مارس ۱۹۰۴ در اودسا[۱] در روسیه تزاری (در اوکراین کنونی) به‌دنیا آمد. او در خلال سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۹ دردانشگاه لنینگراد[۲] تحت نظر الکساندر فریدمان تحصیل کرد. در ۱۹۲۸ گاموف تئوری واپاشی آلفا در تونل‌زنی کوانتومی را حل کرد. او در ۱۹۳۴ به آمریکا مهاجرت کرد و از ۱۹۳۴ فعالیت خود را در دانشگاه جرج واشینگتن آغاز کرد، جایی که مقالاتی با همکاری ادوارد تلر، ماریو شنبرگ[۳] و رالف آلفر[۴] منتشر کرد.

در ۱ آوریل ۱۹۴۸ (میلادی) گاموف یک مقاله مهم در کیهانشناسی در مجله فیزیکال ریویو[۵] منتشر کرد که به تئوری آلفر-بته-گاموف معروف است. او در این مقاله تقریبی از تابش زمینه کیهانی[۶] زد.

او تا ۱۹۵۴ در دانشگاه جرج واشینگتن ماند، سپس در ۱۹۵۴ فعالیتش را در دانشگاه برکلی کالیفرنیا آغاز کرد و از ۱۹۵۶ تا۱۹۶۸ (پایان عمرش) در دانشگاه کلرادو ماند.

مرگ

گاموف در ۱۹ اوت ۱۹۶۸ در سن ۶۴ سالگی در کلرادو درگذشت.

آثار

پانویس

منبع مطلب : chahi61.blogfa.com

مدیر محترم سایت chahi61.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

ژرژ گاموف

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 9 ماه قبل
    1

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

برای ارسال نظر کلیک کنید