در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    ورزشی نزدیک به بدمینتون که در فضای مخصوص شکل میگیرد

    1 بازدید

    ورزشی نزدیک به بدمینتون که در فضای مخصوص شکل میگیرد را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

    آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون

    آشنایی با رشته ورزشی بدمینتون

    بدمینتون,بازی بدمینتون,رشته ورزشی بدمینتون

     بازی بدمینتون در فضای باز و بسته انجام می‎شود

    معرفی رشته ورزشی بدمینتون

    تاریخچه ی ورزش بدمینتون

    بازی بدمینتون که با راکت و توپ پردار در سالنهای سرپوشیده اجرا می شود برای اولین بار در هند اجرا شد و پس از آن به انگلستان برده شد. در هندوستان بازی بدمینتون را پونا(Poona) می نامیدند. افسران ارتش انگلیس که در آن کشور مستقر شده بودند این بازی را آموختند و آنرا به انگلستان برده و به دوستان خود معرفی کردند. چون برای اولین بار این بازی در مجلس ضیافتی که در قصر بدمینتون برپا شده بود انجام گرفت از آن پس بازی پونا را بدمینتون نامیدند. بازی بدمینتون به سرعت در اکثر کشورهای جهان گسترش یافت.

    در سال 1934 فدراسیون بین المللی بدمینتون را "سر جرج توماس" بنیان نهاد. بعدها این بازی در محیط باز نیز انجام شد. در حال حاضر زبده ترین تیمهای بدمینتون دنیا را کشورهای آسیایی مانند چین، اندونزی، تایلند، هند، سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی و زبده ترین تیمهای بدمینتون اروپا را کشورهای انگلستان، دانمارک، سوئد، بلژیک و آلمان تشکیل می دهند.


    پیدایش بدمینتون در ایران حدود یکصد سال پیش با ورود انگلیسیها به جنوب کشور بخصوص شهرهای نفت خیز خوزستان متداول شد. اولین زمین بدمینتون حدود صد سال پیش در سالنی در شهر مسجد سلیمان خط کشی و مورد بهره برداری قرار گرفت و سرانجام در سال 1351 فدراسیون بدمینتون ایران تأسیس گردید.

    ویژگیهای بازی و زمین بدمینتون:
    ورزش بدمینتون به عنوان یک بازی پر هیجان و شاداب، محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. بازی بدمینتون سرعتی بوده و نیازمند استقامت، دقت، تعادل و تصمیم گیری‎های بسیار سریع می‎باشد. این بازی در فضای باز و بسته انجام می‎شود ولی انجام بازی بدمینتون در فضاهای باز به علت وزن کم توپ که در اثر وزش کمترین نسیم منحرف می‎شود از دقت کمتری برخوردار است. بازی بدمینتون یه علت جذابیت و تحرکات و همچنین ظرفیت و دقت زیادی که دارد و به جهت رد و بدل شدن سریع ضربات و امتیازات، تماشاچیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

    زمین بازی بدمینتون به شکل مستطیل می‌باشد و با خطوطی به عرض ۴۰ میلی‌متر کشیده می‌شود. خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص بوده و بهتر است به رنگ سفید یا زرد کشیده شود. طول زمین ۱۴/۷۲۳ متر - عرض زمین دو نفره ۶/۱ متر - عرض زمین یک نفره ۵٫۱۴ متر می‌باشد. کلیه این خطوط جزو زمین محسوب می‌شود. ارتفاع تور ۱٫۵۵ متر در محل پایه‌ها (گوشه‌های تور) و ۱٫۵۲۴ متر در مرکز تور می‌باشد.

    بازی بدمینتون,بدمینتون,رشته ورزشی بدمینتون

    راکت بدمینتون معمولاً از جنس چوبی یا فلزی می‌باشد

    تجهیزات مورد نیاز در بازی بدمینتون:
    - شاتل و یا توپ مخصوص
    توپ بدمینتون از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. سر آن باید از جنس چوب‌پنبه که لایه چرمی دارد باشد. توپ چرمی باید دارای ۱۶ پرک باشد که به پایه وصل می‌شوند. وزن توپ باید بین ۳۷٫۴ تا ۵۰/۵گرم باشد.

    - راکت بدمینتون
    راکت‎های بازی بدمینتون در سه نوع سبک، متوسط و سنگین ساخته می‎شود که بوسیله رشته‎های باریک مشبک به قاب کشیده می‎شود. سطح تماس باید مسطح و عاری از هر گونه شیب اضافی یا برجستگی باشد. راکت بدمینتون معمولاً از جنس چوبی یا فلزی می‌باشد و از قسمتهای: دسته - میله - گلو یا سه راهی - صفحه راکت (کله راکت) تشکیل شده‌است.

    - لباس بازی بدمینتون
    لباس بازیکنان باید مطابق قوانین بین‎المللی بازی، سبک و آزاد باشد تا ورزشکاران بتوانند حرکات مانوری لازم را به راحتی انجام دهند. همچنین لباس باید قابلیت تبادل حرارتی بدن را داشته باشد.    

    - کفش
    کفش مناسب برای بازی بدمینتون در سالن باید دارای کف پلاستیکی صاف و برای بازی در فضای باز باید با کف آجدار باشد. بطور کلی کفش بازیکنان باید به گونه ای پیش بینی شود که دارای ویژگی‎های مورد نیاز برای استفاده بر روی کفپوش بوده و مطابق قوانین بین‎المللی باشد پوشیدن جوراب‎های ضخیم برای محافظت از پاها مفید است.

    مقررات بازی بدمینتون,بدمینتون,رشته ورزشی بدمینتون

    مسابقه بدمینتون شامل سه گیم است و برنده کسی است که دو گیم از سه گیم را برده باشد

    مختصری از روش و اصول بازی بدمینتون:
    بازی بدمینتون بر روی زمینی به شکل مستطیل اجرا می شود که توسط یک تور به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. این بازی به دو صورت انفرادی و دو نفر( دوبل) انجام می گیرد. در بازیهای انفرادی، در هر قسمت زمین یک نفر و در بازیهای دوبل در هر قسمت زمین دو نفر قرار می گیرند و بازیکنان توپ را از روی تور به طرف یکدیگر طوری می زنند که به زمین حریف مقابل برخورد نماید و یک امتیاز با زدن سرویس را بدست آورند. توپ بدمینتون حتماً باید در فضا بین بازیکنان رد و بدل شود و در صورتیکه توپ روی زمین بازی بیفتد، بازی متوقف خواهد شد. یک مسابقه شامل سه گیم است و برنده کسی است که دو گیم از سه گیم را برده باشد.

    امتیازات گیم ها در بازی بدمینتون

    امتیاز گیم ها در مردان ۱۵ تایی است و در نونهالان و بانوان ۱۱ تایی است. در بازیهای یک نفره و دو نفره مردان کسی که زودتر به امتیاز ۱۵ برسد برنده گیم محسوب می شود و در بانوان و در نونهالان هر کسی زودتر به امتیاز ۱۱ برسد برنده گیم محسوب می شود. هر کس ۲ گیم از ۳ گیم را ببرد برنده بازی است.

    گردآوری : بخش ورزش بیتوته

    منابع :

    tebyan.net

    fa.wikipedia.org

    منبع مطلب : www.beytoote.com

    مدیر محترم سایت www.beytoote.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ابعاد دربار بدمینتون در سالن. جایی که می توانید بدمینتون بازی کنید. متر استادیوم آب. کاخ ورزشی دینامو

    چه چیزی بهتر از آن است که در یک روز گرم تابستان در بیرون از منزل تفریح \u200b\u200bکنید؟ برای بسیاری ، چنین رفت و آمدهایی با بدمینتون همراه است - یک بازی فوق العاده در فضای باز. با این حال ، مانند هر بازی ورزشی دیگر ، بدمینتون قوانینی دارد که در مسابقات حرفه ای اعمال می شود. در آنها ، ورزشکاران به تنهایی یا به صورت جفت ، برای پیروزی در مکان های مجهز به رقابت می پردازند. برای اینکه یک بازی آشنا از کودکی به عنوان یک ورزش واقعی به شرکت کنندگان ارائه شود ، چه چیزی را باید بدانید؟ امروز در مورد این صحبت خواهیم کرد

    پارامترهای سایت

    برای محلی که بازی انجام می شود ، الزامات خاصی وجود دارد. به طور سنتی ، بازی های ورزشی در بدمینتون در داخل خانه برگزار می شود ، جایی که می توان دخالت های محیطی را به حداقل رساند. دادگاه بدمینتون باید سیزده متر چهل سانتی متر طول و شش متر ده سانتی متر عرض داشته باشد. اندازه صحیح سایت باعث راحتی در طول بازی می شود. تور بدمینتون در ارتفاع یک متر پنجاه و پنج سانتی متر نصب می شود.

    این شرایط بدون در نظر گرفتن شرایط ضروری است. دادگاه های بدمینتون ، اندازه های مختلف با موارد فوق متفاوت است ، برای بازی های ورزشی حرفه ای قابل استفاده نیست.

    تکنیک بازی

    دو تیم در بدمینتون ورزشی شرکت می کنند که هر کدام یک یا چند بازیکن را شامل می شوند (متخصصان اجازه تشکیل تیم هایی با بیش از دو بازیکن را نمی دهند). اما اگر گروهی از دوستان در ساحل بازی می کنند ، تعداد شرکت کنندگان به غیر از تعداد افرادی که می خواهند شرکت کنند محدود نمی شوند. نکته اصلی این است که باید تعداد یکنواخت شرکت کننده حضور داشته باشند ، زیرا شما باید به دو تیم تقسیم شوید. ماهیت بازی انتقال شاتلکاک از طریق شبکه به سمت دشمن است. اگر یک شاتلک به طرفی که حریف در آن بازی می کند ، فرود آمده باشد ، اما مهمتر از همه - در منطقه.

    مطابق قوانینی که توسط فدراسیون بدمینتون تعیین شده است ، خدمات باید با ضربه زدن به شاتلک از پایین ، انجام هرگونه حرکات تقلب و ضربه زدن به پرهای شاتلک انجام شوند.

    نقض قوانین

    نقض قوانین ناپسند خوانده می شود. در این بازی ، بدمینتون از لمس تور با بدن ، دست ها یا راکت ممنوع است. همچنین مجاز نیست ضرباتی به شاتلک به دادگاه حریف وارد شود.

    همچنین خطای وضعیتی در نظر گرفته می شود که شاتلکاک از طریق شبکه یا زیر تور پرواز می کند ، بدن یا حتی لباس یکی از بازیکنان را لمس می کند ، همچنین دیوارها یا سقف اتاقی که بازی در آن بازی می شود.

    دلیل اخطار یا حتی مجازات می تواند بازیکنی در زمین باشد ، این واقعیت که این بازیکن در طول بازی در زمین حضور ندارد و همچنین صحبت با افراد خارجی و گرفتن هرگونه توصیه از دیگران است.

    قضات

    قاضی اصلی بیشترین مسئولیت مدیریت صحیح حساب و رعایت قوانین را بر عهده دارد. قاضی خدمت کننده بر صحت روند نظارت می کند تا در هنگام ورود یک شاتلک به بازی ، نقض قوانین را رد کند. یکی دیگر از مسئولیت ها ، رئیس استقلال است که به طور کلی بر روند مسابقه نظارت دارد. سقوط شاتلک در منطقه توسط یک قاضی خط جداگانه کنترل می شود. نقش آن از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا به دلیل این نکته است که داغترین بحث در حال سقوط است.

    بدمینتون کودکان

    برای بازی های کودکان ، دادگاه بدمینتون مناسب است ، ابعاد آن بسیار کوچکتر از مواردی است که در قوانین اصلی لازم است. در چنین دادگاههایی خالصی وجود ندارد. نیاز اصلی سایت یک سطح صاف است.

    هنگام بازی بدمینتون کودکان ، قوانین باید تا حد امکان ساده شوند. یک امتیاز به کسی که طرف آن شاتل سقوط کرده ، اهدا می شود. کودکان بهتر است برای دو نفر بدمینتون بازی کنند ؛ بازیکنان بیشتری می توانند ورزشکاران جوان را دلسرد کنند.

    آیین نامه بازی

    بازی یا مجموعه به سه بازی تقسیم می شود که هر یک از آنها ادامه می یابد تا اینکه یکی از تیم ها بیست و یک امتیاز کسب کند. در صورتی که امتیاز مساوی شود و برای هر یک از تیم ها بیست امتیاز باشد ، بازی ادامه می یابد تا اینکه شکاف امتیاز دو امتیاز باشد. با امتیاز بیست و نه - بیست و نه ، این قانون به پایان می رسد و به محض اینکه یکی از تیم ها سی امتیاز کسب کند ، این بازی تمام می شود.

    برای برنده شدن در یک مسابقه ، یک تیم باید دو سه مسابقه را از آن خود کند. در حقیقت بازی تا دو پیروزی ادامه دارد.

    انتخاب راکت

    چندین پارامتر اساسی وجود دارد که بر اساس آنها می توانید تجهیزات با کیفیت بالا را برای بازی بدمینتون انتخاب کنید. به ویژه ، اکنون بیایید در مورد انتخاب راکت صحبت کنیم.

    مهم است که راکت سخت باشد. این بدان معنی است که هسته آن باید از حداقل ضربه ای به شاتلک برخوردار باشد ، واکنش آن در برابر ضربه عملا غیر قابل کشف است.

    راکت باید از کنترل بالایی برخوردار باشد (این اصطلاح به معنای میزان استحکام میله راکت در زمان پیچ خوردگی است). سطح بالایی از کنترل ، ضربات دقیق راکت را روی شاتل کوک فراهم می کند.

    وزن او نیز باید برای یک بازیکن خاص بهینه باشد. انرژی یک راکت خاص به آن بستگی دارد و این باعث می شود قدرت ضربات بازیکن در شاتکلاک تعیین شود. جرم راکت معمولاً در محدوده هشتاد و یک تا صد و پنجاه گرم است. راکت بسته به قدرت و توانایی های یک بازیکن خاص انتخاب می شود. یادآوری این نکته مهم است که راکت های آماتور معمولاً سنگین تر از موارد حرفه ای هستند.

    راکت چوبی امروزه کمتر و کمتر استفاده می شود. آنچه که مشخصه است ، مواد مدرن تمام خصوصیات بدنی لازم را تضمین می کنند که کیفیت بازی را تضمین می کنند. امروزه راکت های بدمینتون از انواع آلیاژ آلومینیوم و همچنین انواع مواد کامپوزیتی ساخته شده است که شامل تیتانیوم ، فیبر کربن یا فولاد است. این راکت ها ابزاری مناسب برای یک مسابقه عالی خواهند بود.

    انتخاب Shuttlecock

    برخی با توجه به این که این کیفیت این عنصر موجودی نقش خاصی ندارد ، از Shutlecock غافل می شوند. با این حال ، اینگونه نیست. اثربخشی بازیکنان در طول بازی به طور مستقیم به کیفیت کیف شاتل بستگی دارد.

    یادآوری این نکته حائز اهمیت است که کوله پشتی های حرفه ای ، که معمولاً آن را به عنوان نمونه استاندارد تشخیص می دهند ، از چوب پنبه ساخته شده اند که با چرم متناسب است. مؤلفه مهم دیگر شانزده پر واقعی است ، که به خوبی با نخ محکم در یک دایره چسبانده شده اند (قطر آن باید از پنجاه و هشت تا شصت و هشت میلی متر در محدوده باقی بماند).

    حداکثر جرم کوله پشتی باید از چهار گرم هفتصد میلی گرم تا پنج و نیم گرم باشد. این تضمین کننده بهترین ویژگیهای بدنی موجودی است.

    تنها نقطه ضعف قابل توجه در شاتل کوله های پر ، شکنندگی آنها است. به همین دلیل است که در اکثر موارد ، آماتورها ترجیح می دهند کوله پشتی های ساخته شده از مواد مصنوعی را خریداری کنند ، که اگرچه در اکثر جهات با کرکره های پر دار مطابقت دارند ، اما هنوز در نحوه بدتر کردن آنها تفاوت دارند. نتیجه ضربه دقیق تر می شود و پیش بینی آن دشوارتر می شود.

    مزایای بازی

    بازی بدمینتون نه تنها حرفه ای ، بلکه آماتور نیز هست ، مزایای فوق العاده ای را برای شرکت کنندگان خود به ارمغان می آورد. بنابراین ، در طول بازی ، گروه های مختلف عضلانی به طور موثری تقویت می شوند ، از جمله عضلات کمربند کمر و شانه ، و همچنین لیگامان ها و تاندون های پاها ، که توسط بدن در هنگام پرش و حرکت به سرعت در اطراف سایت استفاده می شود. همچنین ، درس های بدمینتون منظم به ناچار تأثیر مثبتی در توسعه واکنش و هماهنگی عالی حرکات بازیکنان و همچنین استقامتی دارند که در شرایط مختلف پرتاب شده توسط زندگی به زودی برای همه مفید خواهد بود.

    بدمینتون یک بازی شگفت انگیز در فضای باز است که مطمئناً همه ، چه کودکان و چه بزرگسالان را مورد علاقه خود قرار می دهد. زمین های بدمینتون ، اندازه های آنها به بازیکنان اجازه می دهد تا آزادانه بنشینند ، به مکانی تبدیل می شوند که بیشترین احساسات را به همراه می آورد. در سطح آماتور ، بدمینتون به تمرینات بدنی و مهارت های خاصی احتیاج ندارد. شما می توانید یک بازی بدمینتون را برای دو یا چهار بازی کنید. این بازی برای همه در دسترس است. و در عین حال ، به همه کمک می کند تا خصوصیات بدنی مفیدی را ایجاد کنند ، یعنی: هماهنگی ، استقامت و یک واکنش خوب.

    این مهم است که بدانید دادگاه های بدمینتون باید چه اندازه باشد ، اندازه دادگاه ها ، ارتفاع تور و تجهیزات مورد نظر برای انتخاب چیست. سازماندهی صحیح مسابقه نه تنها به حداکثر رساندن استفاده از قدرت بازیکنان کمک می کند ، بلکه مانع از این می شود که شرکت کنندگان در طول بازی خود را خسته کنند.

    هنگام بازی بدمینتون ، باید قوانین کاملاً رعایت شود. این کمک می کند تا از موقعیت های ناخوشایند در دادگاه جلوگیری شود ، روند جالب تر شود و واقعاً اوقات خوبی داشته باشید. سپس دادگاه بدمینتون واقعاً به محلی برای لذت واقعی ورزش تبدیل می شود.

    پرت کردن

    قرعه کشی قبل از شروع مسابقه برگزار می شود. حزب برنده ممکن است انتخاب کند
    الف) خدمات را بپذیرید یا بپذیرید ،
    ب) بازی را در یک یا طرف دیگر دادگاه شروع کنید.
    مهمانی که قرعه کشی را از دست می دهد ، پس از آن انتخاب باقیمانده را انجام می دهد.

    نمره

    مسابقه باید حداکثر از سه بازی باشد. این بازی با کسب اولین امتیاز از 21 امتیاز توسط حزب به دست می آید. با امتیاز "20-20" ، تیمی که برای اولین بار اختلاف 2 امتیاز را کسب می کند ، برنده بازی می شود. با امتیاز "29-29" ، طرفی که توانست 30 امتیاز کسب کند ، برنده بازی می شود.

    مهمانی که در این راهپیمایی پیروز شد ، به عنوان یک امتیاز حساب می شود. اگر حریف (اشتباه) خطایی کند یا اینکه شاتکلاک با لمس کردن سطح زمین در طرف حریف (ها) ، بازی را ترک کند ممکن است برنده مسابقه شود.

    مهمانی که در این بازی پیروز شده است ، اولین نفری است که در بازی بعدی حضور دارد.

    تغییر طرفین

    بازیکنان باید طرف ها را تبادل کنند:
    1. در پایان بازی اول؛
    2. قبل از شروع بازی سوم (در صورت لزوم)
    3. در بازی سوم ، وقتی یکی از طرفین 11 امتیاز کسب می کند

    نوآوری

    ارائه دهنده نباید تا زمانی که گیرنده آماده شود خدمت کند ، اما در صورت تلاش برای بازتاب شاتل ، باید متقاضی دریافت آن باشد.

    در بازی های زوجی ، در زمان سرویس دهی ، شرکای سرور و گیرنده ممکن است هر موقعیتی را که مانع دید گیرنده یا سرور طرف مقابل نمی شود ، اشغال کنند.

    استمرار بازی

    بازی باید از اولین خدمت تا پایان مسابقه بدون وقفه ادامه یابد ، به جز آنچه در بند 1) و 2)

    1) می شکند

    بیش از 60 ثانیه در طول هر بازی ، هنگامی که نمره از هر دو طرف به 11 امتیاز می رسد. و بیش از 120 ثانیه بین بازی اول و دوم و بین بازی دوم و سوم باید در همه مسابقات اختصاص یابد.
    2) مکث بازی
    با تصمیم قاضی. اگر بازی به حالت تعلیق درآید ، باید نمره بدست آمده ذخیره شود و بازی از این حساب مجدداً از سر گرفته می شود.

    قوانین بدمینتون برای مجردها

    پذیرش و ارسال
    بازیکنان باید هنگامی که سرور امتیاز ندارد یا حتی تعداد امتیازات خود را نیز در این بازی انجام دهند ، از قسمت سمت راست خود خدمت کنند (و بپذیرند).

    وقتی سرور تعداد امتیازات عجیب و غریب در این بازی داشته باشد ، بازیکنان باید از زمین سمت چپ خود (و قبول) استفاده کنند.

    حساب کنید و خدمت کنید
    اگر سرور برنده مسابقه شود ، یک امتیاز به او اعطا می شود. سپس دوباره شروع می کند به خدمت از یک زمینه دیگر.
    اگر گیرنده در مسابقه برنده شود ، یک امتیاز به او اعطا می شود. سپس گیرنده به سرور جدید تبدیل می شود.

    قوانین بدمینتون برای دونفره

    ارسال و پذیرش
    1. بازیکنان تیم خدمت باید از زمین صحیح خود استفاده کنند در حالی که تیم سرویس دهنده امتیاز نداشته یا حتی در این بازی حتی تعداد امتیازات هم داشته باشد.
    2. بازیکنان تیم میزبان باید در هنگام بازی از سمت سمت چپ خود خدمت کنند که تیم خدمات دارای امتیازهای عجیب و غریب در این بازی باشد.
    3. بازیکن حزب پذیرنده که آخرین بار خدمت کرده است ، در همان زمینه ای که در آن خدمت کرده است ، باقی می ماند. شریک زندگی وی در یک زمینه نزدیک است.
    4- بازیکن طرف گیرنده ، به صورت مورب مقابل میدان مقابل سرور بایستد ، باید میزبان باشد.
    5- بازیکنان تا زمانی که امتیاز خدمات خود را کسب نکنند ، نباید زمینه مربوطه خود را تغییر دهند.
    6- ارسال ، صرف نظر از اینکه طرف در چه کداماتی باشد ، باید از زمین مربوط به حساب طرف ارائه دهنده انجام شود.

    ترتیب بازی و موقعیت دربار.
    در این راهپیمایی ، پس از اینکه گیرنده سرویس را منعکس می کند ، شاتلکاک توسط یک یا بازیکن دیگر طرف سرویس ، از هر موقعیتی که در سمت خود در شبکه قرار دارد ، منعکس می شود و سپس توسط یک یا بازیکن دیگر طرف گیرنده و غیره ، تا زمانی که shuttlecock بازی را ترک کند ، منعکس می شود.

    سیستم امتیاز و خدمت

    در صورت پیروزی در مسابقه ، یک امتیاز به او تعلق می گیرد. سپس دوباره شروع به خدمت می کند.
    در صورت برنده شدن در این مسابقه توسط حزب پذیرنده ، یک امتیاز به آن اعطا می شود. سپس حزب دریافت کننده به مهمان جدید خدمت می شود.

    دنباله خوراک

    در هر بازی ، حق ارائه خدمات به صورت متوالی می گذرد:

    هیچ بازیکنی نباید به نوبت خدمت کند ، به طور غیرقابل قبول بپذیرد یا دو بازی پشت سر هم در یک بازی را قبول کند.

    هر بازیکن طرفی که در این بازی برنده شده باشد ممکن است در بازی بعدی اول خدمت کند ، دقیقاً همانطور که ممکن است هر بازیکن طرفی که این بازی را به دست آورد ، ابتدا قبول کند.

    توضیحات سایت و موجودی

    عرض یک سکوی منفرد 5.18 متر ، طول 13.40 متر ، ارتفاع شبکه 155 سانتی متر است.

    هنگام سرویس ، باید از منطقه اول به سوم (با یک حساب یکسان) و از منطقه دوم تا چهارم با یک حساب کاربری عجیب از سرور برسید.

    اگر راکت را به درستی نگه دارید و دست خود را به سمت جلو بکشید (قسمت پشتی دست شما به سمت بالا است) ، سپس قسمت باز راکت سمت چپ ، راست بسته است.

    نحوه نگه داشتن راکت

    دستگیره دسته را می پوشاند تا انتهای آن قابل مشاهده باشد و به حدی باشد که در حین سکته مغزی از موقعیتهای مختلف در حرکات قلم مو دخالت نکند. انگشت شست باید در سمت چپ در صفحه وسیع دسته قرار گیرد.

    قوانین بدمینتون را کامل کنید

    تهیه شده توسط تیمی از داوران از گروه روسی Sakhnov B.I.، Fedorishchev I.F.، Polevshchikov M.M.، Petrunin A.V. بر اساس و مطابق با "قوانین بدمینتون" ، مصوب مجمع عمومی BWF (فدراسیون بین المللی بدمینتون ، IBF سابق) در ماه مه 2006. تأیید شده توسط هیئت رئیسه NFBR (فدراسیون ملی بدمینتون روسیه) در 05.03.2008 و به دستور وزارت ورزش و جهانگردی روسیه شماره 374 مورخ 04/20/2010

    قوانین بازی BADMINTON جدید

    گردآوری شده بر اساس و مطابق با "قوانین بدمینتون" که توسط مجمع عمومی به تصویب رسیده ، اصلاح و اصلاح شده است. Bwf (قبل از IBF ) 6 مه 2006 ، در 5 مارس 2008 توسط هیئت رئیسه NFB تصویب شد

    مفاهیم اساسی

    1. دادگاه (زمین بازی) و تجهیزات

    1.1. دادگاه (دادگاه) برای دونفره و بازی های مجرد باید مستطیل شکل باشد ، مطابق شکل 1 با خطوط 40 میلی متر عرض مشخص شده است.

    1.2 خطوط باید به راحتی قابل تشخیص ، ترجیحا سفید یا زرد باشند.

    1.3 همه خطوط بخشی از آن مناطق از حوزه هستند که آنها محدود می کنند.

    1.4 قفسه های اتصال شبکه باید از سطح دادگاه 1.55 متر ارتفاع داشته باشد. آنها باید از مقاومت کافی برخوردار باشند تا عمودی باقی بمانند و مش را در حالت سفت نگه دارند ، همانطور که در بند 1.10 پیش بینی شده است. پایه های ستونی نباید در زمین بازی باشد.

    1.5 قفسه ها بر روی خطوط جانبی برای یک بازی جفت نصب شده اند ، همانطور که در شکل نشان داده شده است. 1 ، صرف نظر از اینکه یک مسابقه به صورت تک نفره یا دونفره انجام شود.

    1.6 این توری از بند نازک از رنگ تیره و ضخامت یکسان ساخته شده است و سلول های آن از 15x15 میلی متر تا 20x20 میلی متر است.

    1.7 عرض شبکه به صورت عمودی 760 میلی متر است. ، طول افقی حداقل 6.1 متر است.

    1.8 لبه بالایی مش با نوار سفید 75 میلی متر عرض به وسط پوشیده شده است ، که در داخل آن یک بند ناف منتقل می شود.

    1.9 بند ناف باید از طول و استحکام کافی برخوردار باشد تا از تنگ کردن مش در سطح پستها اطمینان حاصل شود.

    1.10 لبه بالایی تور در مرکز دربی باید از سطح آن 1،524 متر و از ارتفاع 1.55 متر بالاتر از خطوط جانبی برای بازی جفت باشد.

    1.11 هیچ فاصله ای بین طرف شبکه و قفسه وجود ندارد (فاصله). در صورت امکان ، خالص باید به سمت پستی در کل ارسال شود.

    1.12 اگر علامت زدن دربار در همان زمان غیرممکن باشد ، چه برای دونفره و چه برای بازیکن تک نفره (شکل 1.) ، دادگاه می تواند فقط برای بازیکن منفرد مشخص شود ، همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است. خطوط پشتی دربار تبدیل به خطوط تأمین دور می شوند و قفسه ها یا نوارهای پارچه ای که 40 میلی متر عرض آنها را جایگزین می کند ، به صورت عمودی در بالای خطوط جانبی روی شبکه قرار گرفته اند.

    1.13 برج داوری در وسط به عنوان ادامه شبکه در صحن (سکو) نصب می شود تا قاضی در فاصله 0.5 - 1 متر از قفسه قرار بگیرد. ارتفاع صندلی برج از کف حداقل 1.55 متر است.

    2. شاتلکاک

    2.1. Shuttlecock از مواد طبیعی و (یا) مصنوعی ساخته شده است. صرف نظر از مواد ، خصوصیات پرواز یک کوله پشتی باید نزدیک به خصوصیات یک کوله پشتی پر طبیعی با سر ساخته شده از دریچه چوب پنبه ای باشد که در پوست نازک پوشانده شده است.

    2.2. کوله پشتی پر

    2.2.1. باید از 16 پر ثابت در سر تشکیل شده باشد.

    2.2.2. پرها باید از طول 62 تا 70 میلی متر طول داشته باشند که از نوک قلم تا بالای سر اندازه گیری می شود.

    2.2.3 انتهای پرها باید دایره ای با قطر میلی متر تشکیل دهند.

    2.2.4 پرها با نخ یا مواد مناسب دیگر کاملاً چسبانده می شوند.

    2.2.5. سر باید به قطر mm باشد و به شکل نیم کره پایین بیاید.

    2.2.6. کوله پشتی باید دارای وزن 4.74 - 5.50 گرم باشد.

    2.3 کوله پشتی پر نیست

    2.3.1. پرهای طبیعی با یک شبیه ساز مواد مصنوعی جایگزین می شوند.

    2.3.2. سر ، ابعاد و وزن شاتل باید شرایط لازم در بندهای 2.2.2 ، 2.2.3 ، 2.2.5 و 2.2.6 را رعایت کند.

    با توجه به اختلاف چگالی و ویژگی های مواد مصنوعی از مواد طبیعی ، انحراف از مقادیر نشان داده شده تا 10٪ مجاز است.

    3. تست سرعت شاتل کوک

    3.1 هنگام آزمایش شاتلک ، یک ضربه مستقیم از زیر خط پشتی دادگاه (دادگاه) به موازات خط جانبی انجام می شود.

    3.2 یک کابین شات قابل پخش باید نزدیک به 530 میلی متر و حداکثر 990 میلی متر از خط مقابل دادگاه مخالف (زمین شکل 2) نباشد.

    شکل. 1. طرح دربار برای دونفره و مجرد.

    توجه: 1. طول دادگاه (دادگاه) به صورت مورب - 14.723m

    شکل. 2. علامت های تست شاتل کوک را بررسی کنید

    شکل. 3. طرح دادگاه برای مجردها

    توجه: طول دادگاه (دادگاه) به صورت مورب \u003d 14.366 متر.

    4- راکت

    4.1 قاب راکت نباید از طول 680 میلی متر و عرض 230 میلی متر باشد. یک راکت از قسمتهای اصلی تشریح شده در بند 4.1.1 تشکیل شده است. - 4.1.5. ، و در شکل نشان داده شده است. 4

    4.1.1. دسته بخشی از راکت است که توسط بازیکن پخش می شود.

    4.1.2. سطح رشته بخشی از راکت است که برای شلیک یک کوله پشتی طراحی شده است.

    4.1.3. سر سطح رشته را نگه می دارد.

    4.1.4. یک میله دسته را به سر متصل می کند.

    4.1.5. آداپتور (در صورت وجود) میله را به سر متصل می کند.

    سر

    آداپتور

    هسته

    اهرم

    شکل. 4- راکت بدمینتون

    4.2. سطح رشته

    4.2.1. آن باید صاف و متشکل از بخش هایی از رشته های تقاطع باشد که به طور متناوب در تقاطع با هم در هم تنیده اند. باید یکنواخت باشد و به ویژه در مراکز کمتر از مناطق دیگر باشد.

    4.2.2 باید بیش از 280 میلی متر طول و 220 میلی متر از عرض نداشته باشد ، اما رشته ها را می توان از طریق منطقه ادامه داد ، که در موارد دیگر به آداپتور اشاره دارد ، به شرط اینکه:

    4.2.2.1. این بخش بیش از 35 میلی متر و عرض ندارد

    4.2.2.2. طول کل سطح رشته از 330 میلی متر تجاوز نمی کند.

    4.3. راکت تنیس

    4.3.1. باید از اشیاء پیوسته و برآمدگی ها جدا باشد ، به غیر از مواردی که بطور خاص برای محدود کردن یا جلوگیری از ساییدگی رشته ها ، یا کاهش لرزش ، یا تغییر تعادل ، یا وصل کردن دسته به دست بازیکن ، استفاده می شود و از اندازه و مکان معقول در دسته استفاده می شود.

    4.3.2. باید عاری از دستگاههایی باشد که باعث می شود بازیکن بتواند پیکربندی راکت را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.

    5- تجهیزات

    NFBR کلیه موارد مربوط به استفاده از انواع کوله پشتی ، راکت یا تجهیزات را مطابق با مشخصات تنظیم می کند. این آیین نامه ممکن است به ابتکار فدراسیون یا به پیشنهاد هر گروه علاقمند ، از جمله بازیکنان ، داوران ، تولید کنندگان تجهیزات ، فدراسیون های منطقه ای یا اعضای آنها اتفاق بیفتد.

    6. رسم

    6.1. قبل از شروع مسابقه ، قرعه کشی برگزار می شود. طرف برنده لات ممکن است بین بند 6.1.1 را انتخاب کند. و 6.1.2:

    6.1.1. خدمت یا پذیرش؛

    6.1.2. بازی را در یک یا طرف دیگر دادگاه شروع کنید.

    6.2 مهمانی که قرعه کشی را از دست می دهد ، پس از آن انتخاب باقیمانده را انجام می دهد.

    6.3 قبل از شروع مسابقه ، به شرکت کنندگان زمان گرم شدن داده می شود - 2 دقیقه.

    7. حساب

    7.1 این مسابقه برگزار می شود تا زمانی که دو سه مسابقه به دست بیاید.

    7.2 این بازی توسط مهمانی که 21 امتیاز برای اولین بار کسب کرده است (به جز موردی که در بندهای 7.4 و 7.5 ارائه شده است) به دست می آید.

    7.3 مهمانی که در این راهپیمایی پیروز شد ، به عنوان یک امتیاز حساب می شود. اگر حریف (اشتباه) خطایی کند یا اینکه شاتکلاک با لمس کردن سطح زمین در طرف حریف (ها) ، بازی را ترک کند ، در این مسابقه به پیروزی می رسد.

    7.4 با نتیجه "20-20" ، طرفی که اختلاف 2 امتیاز را کسب کرد ، ابتدا برنده بازی می شود.

    7.5 با امتیاز "29-29" ، طرفی که توانست 30 امتیاز کسب کند ، برنده بازی می شود.

    7.6 مهمانی که در این بازی پیروز شده است ، اولین نفری است که در بازی بعدی حضور دارد.

    8- تغییر طرفین

    8.1. بازیکنان باید طرف ها را تبادل کنند:

    8.1.1. در پایان بازی اول؛

    8.1.2. قبل از شروع بازی سوم (در صورت لزوم)؛ و

    8.1.3. در بازی سوم ، وقتی یک طرف 11 امتیاز کسب می کند.

    9. تشکیل پرونده

    9.1 هنگامی که به درستی خدمت کرد:

    9.1.1. در هنگام آماده بودن سرویس دهنده و گیرنده ، هیچ مهمانی نباید تأخیر بیش از حد در سرویس داشته باشد. هرگونه تاخیر در حرکت رو به جلو راکت هنگام ارسال (بند 9.2.) یک اشتباه (ناپاک) محسوب می شود.

    9.1.2. گیرنده و گیرنده باید در قسمتهای خوراک مستقر در مورب بایستد (شکل 1.) ، بدون اینکه روی خطوط محدود کننده این زمینه ها قرار گیرید.

    9.1.3. هر بخشی از هر دو پای گیرنده و گیرنده باید از ابتدای زمین (بند 9.2.) تا زمین (قسمت 9.3.) با سطح دادگاه در موقعیت ثابت در تماس باشد.

    9.1.4. راکت سرور ابتدا باید سر شاتل را لمس کند.

    9.1.5. وقتی یک راکت به او برخورد کرد ، کل شاتل باید زیر کمر سرور باشد. کمر یک خط تخیلی در اطراف بدنه است که در سطح نقطه پایین دنده تحتانی سرور عبور می کند.

    9.1.6. میله راکت سرور در لحظه تأثیرگذاری روی شاتل کوک باید دارای گرایش به سمت پایین باشد

    9.1.7. حرکت راکت پخش کننده سرویس دهنده باید از ابتدای سرویس (بند 9.2.) تا زمان اجرای آن ادامه یابد (بند 9.3.).

    9.1.8. شاتل باید در امتداد خط صعودی از راکت سرور به تقاطع لبه بالایی شبکه هدایت شود ، به طوری که در صورت عدم بازتاب ، در قسمت عرضه مربوطه (یعنی در محدوده خطوط محدود شده به آن یا بر روی آنها) قرار می گیرد.

    9.1.9. سرور شاتلکاک را از دست نداد.

    9.2 وقتی بازیکنان مواضع خود را گرفته اند ، اولین حرکت رو به جلو سر راکت بازیکن سرویس دهنده شروع سرویس است.

    9.3. پس از شروع پرونده سازی (بند 9.2.) ، اگر شاتل توسط خفاش سرور مورد اصابت قرار گرفت یا آنکه شاتل را از دست داد ، کاملاً مناسب تلقی می شود.

    9.4 سرور تا زمانی که گیرنده آماده نباشد ، سرویس نمی کند ، اما

    در صورت تلاش برای بازتاب شاتل ، دومی آماده دریافت است.

    9.5 در بازی های زوجی ، در زمان تشکیل پرونده (بند 9.2 ، 9.3.) ، ممکن است شرکای سرور و گیرنده

    موقعیت هایی را اشغال کنید که مانع از دید طرف یا طرف مقابل نشود.

    10. بازیکن منفرد

    10.1 ارسال و دریافت ارسال

    10.1.1. بازیکنان باید هنگامی که سرور امتیاز ندارند یا حتی تعداد امتیاز دارند ، از قسمت سرویس سمت راست خود خدمت کنند (و بپذیرند).

    10.1.2. وقتی سرور تعداد امتیازات عجیب و غریب دارد ، بازیکنان باید از قسمت سرویس سمت چپ خود خدمت کنند (و بپذیرند).

    10.2 ترتیب بازی و موقعیت دربار

    در نقاشی ، shuttlecock به صورت متناوب با ارسال و دریافت منعکس می شود تا زمانی که shuttlecock بازی را ترک کند (صفحه 15).

    10.3 حساب کنید و خدمت کنید

    10.3.1. اگر سرور برنده مسابقه شود (بند 7.3.) ، یک امتیاز به او اعطا می شود. سپس او دوباره خدمت می کند ، اما از یک زمینه دیگر.

    10.3.2. اگر گیرنده برنده مسابقه شود (بند 7.3.) ، یک امتیاز به او اعتبار می یابد و او به سرور جدید تبدیل می شود.

    11. بازی های زوجی

    11.1 ارسال و دریافت ارسال

    11.1.1. بازیکنان طرف خدمت باید از زمین راست خود استفاده کنند در حالی که طرف سرویس هیچ امتیازی نداشته باشد یا حتی تعداد امتیازات هم داشته باشد.

    11.1.2. بازیکن در سمت خدمت باید از قسمت سمت چپ خدمت خود استفاده کنند وقتی که طرف سرویس تعداد امتیاز عجیب و غریب داشته باشد.

    11.1.3. بازیکن حزب دریافت کننده ، که آخرین بار خدمت کرده است ، در همان زمینه ای که در آن خدمت کرده است ، باقی می ماند. شریک زندگی وی در زمینه بعدی است.

    11.1.4. بازیکنان تا زمانی که امتیاز خود را به دست ندهند ، نباید زمینه های خود را تغییر دهند.

    11.1.5. تسلیم ، صرف نظر از اینکه کدام طرف تسلیم می شود ، باید از قسمت مربوط به حساب طرف متقاضی انجام شود ، به استثنای آنچه در بند 12 توضیح داده شده است.

    11.2. دنباله انعکاس شاتلکاک و موقعیت دربار.

    در این راهپیمایی ، پس از اینکه گیرنده سرویس را منعکس می کند ، شاتل توسط یک یا بازیکن دیگر طرف تأمین ، از هر موقعیتی در سمت آن شبکه و سپس توسط یک یا بازیکن دیگر طرف دریافت کننده و غیره منعکس می شود تا شاتل بازی را ترک کند (بند 15.)

    11.3. نمره

    11.3.1. اگر طرف ارائه دهنده در مسابقه (پیروزی 7.3.) پیروز شود ، یک امتیاز به آن اعطا می شود ، آنگاه (همان بازیکن) از یک زمینه دیگر خدمت می کند.

    11.3.2. اگر قرعه کشی توسط حزب پذیرنده بدست آید (بند 7.3.) ، یک امتیاز به آن محاسبه می شود و به عنوان طرف خدمت می شود.

    11.4 دنباله خوراک

    در هر بازی ، حق ارائه خدمات به صورت متوالی می گذرد:

    11.4.1. از اولین سرورانی که بازی را از زمین درست شروع کرده اند

    11.4.2. به شریک میزبان اولیه؛ خوراک باید از قسمت خوراک سمت چپ تهیه شود.

    11.4.3. به اولین شریک خدمتکار

    11.4.4 به پذیرنده اول

    11.4.5. به اولین ارسال کننده و غیره

    11.5 هیچ بازیکنی نباید به نوبت خدمت کند ، به طور غیرقابل قبول بپذیرد یا دو بازی در یک ردیف را در همان بازی قبول کند ، به استثنای شرط بند 12.

    11.6. هر بازیکن طرفی که در این بازی برنده شده باشد ممکن است در بازی بعدی اول خدمت کند ، دقیقاً مانند هر بازیکن طرفی که در این بازی پیروز شده باشد ممکن است ابتدا قبول شود.

    12. خطاهای زمینه خوراک

    12.1. خطای زمین در صورت پخش کامل است:

    12.1.1. تغذیه می کند یا به نوبه خود می گیرد

    12.1.2. از قسمت مربوط به پرونده سازی مناسب ارسال یا قبول نمی کند.

    12.2 اگر اشتباهی در زمین انجام شده باشد ، اصلاح نمی شود و بازی در این بازی با ترتیب جدید بازیکنان ادامه می یابد.

    13. نقض

    نقض ("خطا") رخ می دهد اگر:

    13.1. تشکیل پرونده مطابق با قوانین نیست (بند 9.1)

    13.2. در طول تشکیل شاتلکاک:

    13.2.1. وارد شبکه می شود و در لبه بالایی آن آویزان می شود.

    13.2.2. با پرواز یک شبکه ، در آن گیر می شوید.

    13.2.3. توسط شریک میزبان دفع خواهد شد

    13.3. در طول بازی shuttlecock:

    13.3.1. در خارج از دادگاه سقوط می کند.

    13.3.2. از طریق شبکه یا زیر تور پرواز می کند.

    13.3.3. از روی تور پرواز نمی کند؛

    13.3.4. سقف یا دیوارهای سالن را لمس می کند.

    13.3.5. لمس بدن یا لباس بازیکن

    13.3.6. مربوط به هر موضوع یا شخصی در خارج از دادگاه است.

    (در صورت لزوم با توجه به شرایط ساخت و ساز ساختمان ، رسانای محلی سازمان ممکن است شرایط خاصی را در صورت لمس شاتلک مانع ایجاد کند من هستم)؛

    13.3.7. گرفتار و بازداشت شده بر روی راکت ، و هنگامی که اعتصاب انجام شود ، پرتاب می شود.

    13.3.8. دو بازیکن پشت سر هم توسط همین بازیکن با دو ضربه دفع می شود. با این حال ، در صورت عدم برخورد شاتلک به سر و سطح رشته راکت با یک ضربه اشتباه محسوب نمی شود.

    13.3.9. توسط بازیکن و شریک زندگی خود به طور متوالی دفع می شوند یا

    13.3.10. راکت بازیکن را لمس می کند و به حرکت در مسیر میدان حریف ادامه نمی دهد.

    13.4 در طول بازی ، بازیکن:

    13.4.1. با یک راکت ، بدن یا لباس ، یک توری یا قفسه را لمس می کنید.

    13.4.2. با یک راکت یا بدنه به سمت حریف روی تور حمله می کند. اگر تماس اولیه راکت با شاتل در سمت خمیر باشد ، ممکن است با استفاده از شاتکلاکت ، یک راکت روی توری به سمت ضربه ایجاد شود.

    13.4.3. طرف حریف را با یک راکت یا بدنه به سمت دروازه حمله می کند به گونه ای که با حریف تداخل کند یا او را منحرف کند.

    13.4.4. با حریف تداخل می کند ، یعنی هنگامی که او به یک شاتلکلاک واقع در بالای سطح شبکه حمله می کند ، وی را با یک راکت یا بدن مسدود می کند.

    13.4.5. به طور عمدی حریف را با هر عملی ، به عنوان مثال ، فریادها یا حرکات منحرف می کند.

    13.5 گناهکار در مورد تخلفات مندرج در بند 16.

    14. بحث برانگیز

    14.1. "بحث برانگیز" توسط قاضی برج اعلام می شود.

    14.2 قبل از اعلام "بحث برانگیز" ، فرمان Stop اعلام می شود.

    14.3 "مشاجره" درصورتی تعیین می شود که:

    14.3.1. سرور قبل از آماده شدن گیرنده خدمت می کند (بند 9.5.).

    14.3.2. هنگام ارسال ، هر دو ارسال کننده و گیرنده قوانین را نقض می کنند.

    14.3.3. در طول بازی ، shuttlecock:

    14.3.3.1. بر روی شبکه قلاب می کند و در لبه بالایی آن آویزان می شود ،

    14.3.3.2. پرواز بر روی شبکه ، در آن گیر می کند.

    14.3.3.3. ریزش می کند و سر کاملاً از بقیه کوله پشتی جدا می شود

    14.3.4. به گفته قاضی برج ، بازی قطع شد و یا بازیکن توسط مربی حریف پرت شد.

    14.3.5. قاضی خط ندید ، و قاضی برج نتوانست تصمیم خود را بگیرد.

    14.3.6. در هر موقعیت پیش بینی نشده یا تصادفی

    14.4 اگر "بحث برانگیز" اختصاص داده شود ، تظاهرات از لحظه آخرین خدمت حساب نمی شود ، و بازیکنی که در خدمت است ، بار دیگر سرویس را تکرار می کند.

    15. Shuttlecock خارج از بازی:

    shuttlecock آفساید در نظر گرفته می شود که:

    15.1 او به تور یا قفسه برخورد می کند و شروع به ریزش به سطح زمین در طرف بازیکنی که ضربه را انجام داده بود می شود.

    15.2 سطح زمین را لمس می کند (در داخل یا خارج از خطوط محدود کننده آن)

    15.3 "جنجالی" اعلام شد ، "متوقف" یا تخلفی ثبت شد ("ناپاک").

    16. استمرار بازی ، رفتار غیرمستقیم ، مجازات

    16.1. بازی از اولین خدمت تا پایان مسابقه بدون وقفه ادامه خواهد یافت ، به جز آنچه در بندهای 16.2 و 16.3 پیش بینی شده است.

    16.2. می شکند:

    شکستن باید در همه مسابقات مجاز باشد:

    16.2.1. بیش از 60 ثانیه در طول هر بازی ، هنگامی که نمره از هر دو طرف به 11 امتیاز می رسد.

    16.2.2. بیشتر از 120 ثانیه بین بازی اول و دوم و بین بازی دوم و سوم ،

    (هنگام نشان دادن مسابقات برای تلویزیون داور ممکن است قبل از مسابقه آن تصمیم را بگیرد استراحت در بند 16.2 اجباری است و مدت زمان مشخصی دارد).

    16.3. مکث بازی

    16.3.1. در شرایطی که فراتر از کنترل بازیکنان باشد ، رئیس ممکن است بازی را برای زمانی که او ضروری می داند به حالت تعلیق درآورد.

    16.3.2. در موارد خاص ، داور ممکن است بازی را مکث کند.

    16.3.3. اگر بازی به حالت تعلیق درآید ، باید نمره بدست آمده ذخیره شود و بازی از این حساب مجدداً از سر گرفته می شود.

    16.4. تأخیر بازی

    16.4.1. به هیچ وجه بازی نباید به حالت تعلیق درآید تا بازیکن بتواند قدرت یا تنفس خود را بازیابد ، یا مشاوره دریافت کند.

    16.5. نکات و ترفندهایی برای بازیکنان دربار

    16.5.1. فقط هنگامی که shuttlecock در آفساید است (بند 15) ، بازیکنی مجاز است که در طول مسابقه مشاوره دریافت کند.

    16.5.2. هیچکدام از بازیکنان حق ندارند در طول مسابقه بدون اجازه استقلال از دادگاه خارج شوند ، به جز استراحت های مندرج در بند 16.2.

    16.6. بازیکن حق ندارد:

    16.6.1. به عمد باعث ایجاد تاخیر یا تعلیق در بازی شد.

    16.6.2. برای تغییر سرعت پرواز ، عمداً شکل شاتلک را تغییر دهید.

    16.6.3. رفتار ناهنجار؛

    16.6.4. مرتکب سایر اعمال غیرمستقیم شوید.

    16.7. سرکوب تخلفات

    16.7.1. قاضی برج باید هرگونه تخلف از بندهای 16.4 ، 16.5 یا 16.6 را متوقف کند

    16.7.1.1. صدور اخطار با کارت زرد به متخلف؛

    16.7.1.2. در صورت اخطار اخطار خطا به متخلف ، کارت قرمز نشان می دهد. دو مورد "خطا" به عنوان یک نقض سیستماتیک در نظر گرفته می شوند.

    16.7.2. در صورت بروز تخلف جدی ، نقض منظم یا نقض بند 16.2. "خطای" با کارت قرمز دوم و گزارش فوری در مورد تخلف به داور ارشد ، که حق دارد از صلاحیت متخلف برای این مسابقه رد شود ، به متخلف اعلام می شود. : 21 ، 0:21.

    17. قضات و استیناف

    17.1 سرمربی داور صرفاً مسئولیت برگزاری مسابقات یا سایر رقابت هایی را دارد که مسابقه یک بخش است.

    17.3 اگر منصوب شود ، مسئول انجام مسئولیت است
    این مسابقه ، وضعیت دادگاه و وضعیت پیرامون آن. قاضی برج به رئیس دادگستری گزارش می کند.

    17.3 قاضی خدمت کننده در صورت وجود تخلفات انجام شده توسط ارسال کننده را اصلاح می کند (بند 9).

    17.4 قاضی خط تعیین می کند که آیا ساعت شاتک در داخل یا خارج از خطی که دنبال می کند افتاده است.

    17.5 تصمیمات همه داوران درمورد لحظات بازی که داور مسئول آن است ، نهایی است ، به استثنای لحظه ای که به نظر رئیس ، داور خط اشتباه کرده است. در این حالت ، قاضی برج ممکن است تصمیم قاضی خط را معکوس کند.

    17.6 رئیس دولت باید:

    17.6.1. به قوانین بازی پایبند باشید و آنها را اجرا کنید ، و به ویژه "هشدارها" و هشدارهای "بحث برانگیز" را هنگام وقوع تعیین کنید.

    من می خواهم یک بار دیگر به برخی از قوانین کلی بازی و رفتار بازیکنان بدمینتون در زمین توجه کنم.

    اگر در حین بازی ، شاتل ساک تور را لمس کند و به طرف حریف پرواز کند ، ضربه صحیح در نظر گرفته می شود. اشتباه نیست در صورتی که Shutlecock از شبکه پشت خط مرز عبور کرده و در همان زمان در داخل سایت قرار داشته باشد اشتباه نیست.

    اگر یک بازیکن در شاتلکاوک بالای تور دروازه ای به تور وارد کند ، حریف نباید با یک راکت بلوک ایجاد کند. او می تواند راکت را فقط برای محافظت از چهره خود بالا ببرد ، در صورتی که این عملکرد با بازیکن لگد زدن دخالتی نداشته باشد.

    هنگام خدمت ، وقتی بازیکن دریافت کننده هنوز آماده دریافت شاتل نیست ، دست چپ خود را بالا می برد ، با کف باز خود به سمت حریف می رود. در این حالت ، سرویس تا زمانی که گیرنده دست چپ خود را فرو نبرد انجام نمی شود. اما در عین حال ، وی نباید قوانین و قوانین مسابقه را نقض کند و از زمان اختصاص یافته برای تهیه و تولید پرونده سازی فراتر رود.

    طرح های مسابقه

    مسابقات مدور

    طرح مدور مسابقه این است که هر شرکت کننده به نوبه خود با همه افراد دیگر بازی می کند. برنده مسابقه شرکت کننده با بیشترین تعداد پیروزی است.

    با تعداد زیادی از شرکت کنندگان ، آنها به چندین زیر گروه تقسیم می شوند. توزیع زیر گروه ها با قرعه کشی با "پراکندگی" قوی ترین انجام می شود .در هر زیر گروه ، مسابقات به صورت دایره ای برگزار می شوند. سپس برندگان زیرگروهها دوباره در یک سیستم دایره ای توزیع مکانها را در بین خود بازی می کنند.

    مکانهای اشغالی در مسابقات رابین گرد با توجه به تعداد جلسات برنده تعیین می شود.

    اگر دو شرکت کننده به همان تعداد پیروزی برسند ، برنده دیدار بین آنها جایگاه بالاتری را کسب می کند.

    اگر سه یا چند شرکت کننده به همان پیروزی برسند ، مکان آنها با بهترین تفاوت بین احزاب برنده و گمشده در کلیه جلسات این شرکت کنندگان تعیین می شود.

    اگر حتی پس از آن دو شرکت کننده برابر باشند ، مشارکت کننده ای که در یک جلسه شخصی برنده شود ، جایگاه بالاتری خواهد داشت.

    اگر سه یا چند شرکت کننده تعداد پیروزی مساوی کسب کنند و بین طرفهای برنده و گمشده اختلاف مساوی داشته باشند ، این مزیت به کسی داده می شود که در تمام جلسات این شرکت کنندگان بهترین اختلاف را از بین برنده و از دست رفته داشته باشد.

    اگر حتی پس از آن که دو شرکت کننده برابر باشند ، مشارکت کننده ای که در جلسه حضوری پیروز شود جایگاه بالاتری را کسب می کند.

    اگر سه یا چند شرکت کننده دوباره برابر باشند ، فاصله بین آنها با قرعه کشی مشخص می شود.

    در مسابقات تیمی ، در صورت تساوی پیروزی در مسابقات بین دو تیم ، تیمی که در دیدار حضوری پیروز شد ، جایگاه بالاتری را کسب می کند.

    اگر سه یا بیشتر از تیم به همان تعداد مسابقه برنده شوند ، تیمی با بهترین اختلاف بین دیدارهای برنده و از دست رفته در کلیه مسابقات این تیم ها ، جایگاه بالاتری را کسب می کند. اگر حتی بعد از این مساوی شود که دو تیم مساوی باشند ، تیم بالاتر که در مسابقه تمام وقت پیروز شده است ، جایگاه بالاتر را اشغال می کند.

    جدول رقابت به صورت دایره ای:

    مسابقات تیراندازی

    طرح حذف در مسابقات شخصی و تیمی شامل این واقعیت است که شرکت کننده (تیم) پس از اولین شکست از بین می رود. در نتیجه ، برنده شرکت کننده ای است که یک مسابقه را از دست نداده است. در مسابقات تیمی ، مسابقه به محض مشخص شدن برنده مسابقه پایان می یابد.

    ترتیب در جدول شرکت کنندگان براساس سطح بازی براساس لیست قوی ترین بازیکنان بدمینتون (براساس رتبه بندی یا سایر شاخص ها) انجام می شود. در صورت امکان ، دو شرکت کننده در گروه های مختلف در جدول با قرعه کشی قرعه کشی می شوند.

    اگر تعداد افرادی که می خواهند در این مسابقات شرکت کنند از مکان های جدول اصلی این مسابقات بیشتر باشد ، پس از آن یک مسابقات مقدماتی پیشنهاد می شود. در این حالت ، آیین نامه مربوط به رقابت یا تصمیم کمیته برگزار کننده تعداد شرکت کنندگان پذیرفته شده در مسابقات مقدماتی را تعیین می کند. جدول مسابقات مقدماتی طبق همان توصیه های شبکه اصلی تشکیل می شود. اگر ترتیب شرکت کنندگان در شبکه مسابقات مقدماتی با قرعه کشی انجام شود ، در این صورت جدایی شرکت کنندگان از یک سازمان انجام نمی شود. تعداد شرکت کنندگان در مسابقات مقدماتی در شبکه اصلی مسابقات نباید بیش از یک هشتم از تعداد شرکت کنندگان در مسابقات اصلی باشد. اگر این امکان پذیر نباشد ، توصیه می شود این مسابقات در دو مرحله برگزار شود - مقدماتی ، که در آن تعداد مشخصی از شرکت کنندگان مشخص می شود و اصلی ، جایی که شرکت کنندگان مشخص شده در مسابقات مقدماتی به قوی ترین شرکت کنندگان اضافه می شوند. اگر در شبکه اصلی یا در مسابقات مقدماتی ، تعداد صندلی های خالی از تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد ، صندلی های خالی با قرعه کشی پر می شوند.

    جدول رقابت طبق برنامه حذف:


    رقابت مختلط

    این طرح مختلط شامل این واقعیت است که در ابتدا شرکت کنندگان طبق برنامه حذف دو یا سه دور را می گذرانند و سپس گروه های اضافی جدا از بازنده ها (برای هر دور) و برندگان ایجاد می شوند. هشت های حاصل (یا چهار) در یک الگوی دایره ای ، مکان های مربوطه (از جمله جوایز جایزه) را بازی می کنند.

    شما می توانید ابتدا در زیر گروه ها اما در یک سیستم رابین بصورت قرعه کشی برگزار کنید و سپس برندگان (یا شرکت کننده هایی که در زیر گروه ها مقام های اول یا دوم را از آن خود کردند) وارد قسمت نهایی این رقابت ها شوند ، جایی که مکان های نهایی این مسابقات طبق سیستم حذف انجام می شود.

    در مسابقات رابین دور (از جمله در زیر گروه ها) ، رئیس دادگاه می تواند در صورت حذف به دلیل بیماری / آسیب دیدگی یا سایر شرایط قانع کننده مجاز به جایگزین کردن یک رقیب باشد. اگر اولین جلسه این شرکت کننده هنوز آغاز نشده باشد چنین جایگزینی ممکن است. اگر جلسه آغاز شده باشد ، جایگزینی دیگر امکان پذیر نیست.

    17.6.2. تصمیم گیری در موارد بحث برانگیز ، در صورت وجود ، تا زمان تشکیل پرونده بعدی

    17.6.3. به طور واضح و با صدای بلند بازیکنان و تماشاگران را درباره روند مسابقه آگاه می کند.

    17.6.4. انتصاب و عزل یک قاضی خدمت کننده و قضات خط بعد از مشورت با رئیس دادگستری.

    17.6.5. تصمیم گیری در مورد صلاحیت داوران غایب؛

    17.6.6. اگر هیچ یک از سایر قضات دادگاه قادر به تصمیم گیری نباشند ، تصمیم خود را بگیرند یا "بحث برانگیز" تعیین کنند.

    17.6.7. ضبط و گزارش به دادگستری کلیه موارد مربوط به بند 16

    17.6.8. ارجاع رئیس دادگستری را به کلیه درخواستهای ناخوشایند فقط در قوانین بازی ارجاع دهید. (این تجدید نظرها باید قبل از تشکیل پرونده بعدی انجام شود یا اگر پایان مسابقه باشد ، قبل از اینکه طرف تجدید نظر از دادگاه خارج شود).

    از کجا شروع کنیم دوستیابی؟ برای این بهتر است که به مکانی برویم که بازیکنان شاتل رقابت کنند و همه چیز را با دقت در نظر بگیرند. خواهید دید که شکل بدمینتون مستطیل 13.40 X 6.10 متر برای دوبل و 13.40 X 5.18 متر برای تک است. مانند تنیس یا والیبال به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. مستطیل را به نصف تقسیم کنید با یک مش ریز که بین دو قفسه کشیده شده است. عرض شبکه 76 سانتی متر است ابعاد سلول های آن 1.9 متر مربع است. بطور معمول ، توری معمولاً سبز است (در برابر چنین پس زمینه یک شعله ور قابل مشاهده است) ، ریسمان پیچ خورده ، ضخامت آن 0.8 میلی متر است. شبکه دارای دو لبه بوم سفید است. در لبه های فوقانی و تحتانی مش تارهایی وجود دارد که بین آنها به سمت قائم کشیده می شود. ارتفاع از کف تا لبه بالای تور 155 سانتی متر است. ارتفاع قفسه ها ، همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، نیز 155 سانتی متر است ، اگر بازی در سالن بازی شود ، قفسه ها با پسوند وصل می شوند. هنگامی که آنها در هوا بازی می کنند ، قفسه ها با ورود سنبله به زمین سوار می شوند. می توانید از پایه هایی با اصطلاح پایه سنگین استفاده کنید.

    حال بیایید به چیدمان سایت بپردازیم:

    1 - زمین مناسب در یک بازی واحد. 2 - زمین چپ در یک بازی واحد؛ 3 - زمین مناسب در یک بازی دونفره؛ 4- زمین چپ در یک بازی دونفره؛ 5 - خط برگشتی سایت؛ 6 - حاشیه در تک نفره؛ 7 - یک خط جانبی در یک بازی جفت؛ 8 - خط خوراک کوتاه ؛ تغذیه در منطقه بین این خط و شبکه غیرممکن است. 9- خط وسط؛ 10 - خط برگشت خوراک برای دونفره.

    طرح سایت معمولاً با رنگ سفید اعمال می شود. برای این کار می توانید از نوار مخصوص مارک استفاده کنید. لازم به یادآوری است که عرض خطوط علامت گذاری (4 سانتی متر) مستقیماً در ابعاد سایت درج شده است.

    چگونه یک دادگاه بدمینتون را در یک سالن مدرسه معمولی مجهز کنیم؟ بیایید بگوییم اندازه سالن 24X12 متر است که بیشتر سالن های مدرسه دارای چنین ابعادی هستند. دو سکو ترکیبی از عرض سالن متناسب نخواهد بود. اما می توانید یک راه حل منطقی پیدا کنید: یک سکوی ترکیبی و یکپارچه پایان به پایان بکشید. اینگونه انجام می شود. در فاصله حدود یک متر از دیوار جانبی (جایی که پنجره ها قرار دارند) ، یک منطقه ترکیبی مشخص شده است - برای بازی های دونفره و تک بازی. سپس ، یک سایت واحد مشخص می شود ، به طوری که خط جانبی بیرونی سایت ترکیبی به طور همزمان به عنوان خط جانبی یک سایت واحد خدمت می کند. چنین منطقی نسبتاً ساده باعث می شود که بیشتر دانش آموزان مدرسه بتوانند همزمان با بدمینتون بازی کنند و بلافاصله مسابقات را در دو سایت مجرد برگزار کنند. از این گذشته ، بین آنها راهروی 0.46 متر وجود دارد که باید مکانها را به گونه ای ترتیب دهید که نور ویندوز از طرف آن سقوط کند: شاتل در طول بازی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

    دادگاه بدمینتون برای تک بازیکن 13.4x5.18 در اندازه و 13.4x6.1 متر برای دونفره در دسترس است. سطح سایت باید بدون چاله و برآمدگی صاف باشد. عرض خطوط نشانگر 4 سانتی متر است. امروزه تمامی مسابقات رسمی در داخل خانه برگزار می شود. نورپردازی استاندارد سایت 300 لوکس است. ارتفاع سقف در سالن حداقل باید 9 متر باشد. فاصله بین سایتها به عرض 1.5 متر ، طول - 2 متر است. توری از نخ نایلون ضخیم 0.8 میلی متر یا نازک تر با سلول - 1.9 متر مربع سانتی متر بافته شده است. طول مش 6m 10cm ، عرض - 76cm است. لبه بالایی حاشیه سفید رنگی دارد ، 7.5 سانتی متر عرض

    تقریباً در هر مکانی می توانید بدمینتون بازی کنید. این یکی از دموکراتیک ترین ورزش ها است که می توان در هر مکانی تمرین کرد. جای تعجب نیست که آنقدر محبوب به عنوان گزینه ای برای تعطیلات کشور باشد. برای بازی بدمینتون در طبیعت ، کافی است راکت و کوله پشتی با خود در یک سفر بگیرید. برای یادگیری نحوه انتخاب یک راکت بدمینتون برای مبتدیان ، ما را بخوانید.

    با این حال ، مانند هر ورزش دیگری ، یک "اما" وجود دارد. برای انجام بدمینتون - با تمام دموکراسی خود - هنوز هم در مکان های مجهز مخصوص این کار بهتر است. و به منظور بازی بدمینتون در سطح حرفه ای و نه آماتور ، مکان های تخصصی فقط ضروری هستند.

    به همان شکلی که فوتبال حیاط خیابان ، که در آن پسران در زمین بازی که خودشان به آنها مجهز کرده بودند ، توپ را در اطراف حیاط تعقیب می کنند ، با استادیوم های حرفه ای جمع آوری ورزش متفاوت است ، بنابراین بدمینتون "در پاکسازی" با بازی واقعی فرق می کند. کافی است یک بار بدمینتون ورزشی را در یک منطقه ویژه مجهز کنید تا عمق این تفاوت را حس کنید. پس از یک بار بازی در یک دادگاه حرفه ای ، با رعایت کامل قوانین ، به سختی می خواهید دوباره به سطح حیاط بازی برگردید. به همین دلیل است که سالانه تعداد بیشتری از افراد مایل به بازی بدمینتون در سالن های مخصوص ورزشگاه ها هستند. ناگفته نماند که در شرایط سخت آب و هوایی ما ، فقط سالن ها امکان بازی در بدمینتون را در هر زمان از سال و صرف نظر از شرایط آب و هوایی ممکن می کنند.

    زمین بازی برای بدمینتون در مسکو

    با زندگی در مسکو ، می توانید به طور هم زمان در چندین منطقه اصلی پایتخت به این ورزش بپیوندید.

    هرکسی که در این مرکز زندگی و یا کار کند ، برای بازدید مناسب خواهد بود ، که در مجاورت ایستگاه مترو Chistye Prudy واقع شده است.

    برای کسانی که در امتداد خط مترو آبی زندگی می کنند ، بهترین گزینه کلاس هایی است که در نزدیکی ایستگاه های Electrozavodskaya ، Semenovskaya و Bauman واقع شده اند.

    ساکنان VAO و Reutov قادر به بازی بدمینتون در مسکو خواهند بود و در نزدیکی ساکنان سوکولنیکوف قرار دارند. اولی بین ریگا و مارینا گروو واقع شده است ، و دومی - بین پروسپکت میرا و RSSU.

    آموزش گروهی در این باشگاه (در جنوب مسکو ، مترو شاولولوسکا) و این باشگاه (چندین سالن در شمال غربی مسکو) بسیار محبوب است.

    اگر تصمیم دارید یک دادگاه بدمینتون مناسب برای خود بیابید ، مقالات ما برای شما مناسب است:

    منبع مطلب : dynamotickets.ru

    مدیر محترم سایت dynamotickets.ru لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 6 ماه قبل
    2

    اسم بازی نزدیک به ورزش بدنینتون

    1
    مریم 4 ماه قبل

    اسم بازی نزدیک به بدمینتون

    مهدی 8 ماه قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید