در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    صهیونیسم و استکبار جهانی با چه شیوه هایی در برابر حرکتهای مردمی مقابله می کنند

    1 بازدید

    صهیونیسم و استکبار جهانی با چه شیوه هایی در برابر حرکتهای مردمی مقابله می کنند را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

    ایرنا

    ایرنا

    از دهه دوم سده بیستم میلادی به ویژه بعد از صدور اعلامیه بالفور یهودیان از سراسر اروپا شروع به مهاجرت به سرزمین فلسطین کردند و با پشتیبانی کشورهای غربی توانستند مردم فلسطین را از خانه‌وکاشانه خودشان بیرون کنند و در نهایت توانستند در ۱۹۴۸میلادی دولت رژیم صهیونیستی را مستقر و اعلام کنند. بنابراین مساله فلسطین یعنی اشغال این کشور اسلامی و سرکوب و قتل‌عام مردم فلسطینی به‌عنوان ملت مسلمان از یک‌ طرف و حضور یک رژیم صهیونیستی با اهدافی ضد اسلامی از طرف دیگر، توجه ملت‌های منطقه و رهبران اسلامی به ویژه امام خمینی(ره) را به خود جلب کرد. در واقع اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) به معادله رویارویی با رژیم صهیونیستی، روحی دوباره دمید و تحولات جدی را در این مسیر ایجاد کرد. تا آن هنگام برتری نظام رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین پایه های ساختاری این رژیم بود که هر تهدیدی را به نفع خود یکسره می ساخت. این موضوع سبب شد تا یک حرکت فراگیر مردمی در داخل فلسطین و سرتاسر جهان اسلام بر پایه راهبرد و تفکر امام خمینی(ره) آغاز شود که معادله های استکبارگران را دگرگون ساخت. امام راحل در رمضان ۱۳۵۸ خورشیدی با شروع دور تازه ای از جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی در لبنان در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند و عموم مسلمانان جهان را به همبستگی اسلامی در این روز فراخواندند. تظاهرات یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای این روز جهانی است اما تنها راه برای بیان احساسات مسلمان در این روز نیست بلکه می‌توان از طریق رسانه ها فواید روز قدس و اهداف امام خمینی (ره) از این فراخوان را تبیین کرد. بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی موضوع و اهمیت روز قدس را از زوایای مختلفی مورد ارزیابی قرار داده اند.

    رسانه‌های اصلاح‌طلب

    کشورهای اسلامی در روز قدس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند

    خبرگزاری ایسنا به گفت و گو با سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخته و آورد:خبرگزاری ایسنا: روز قدس از ابتکارات بسیار ارزشمند حضرت امام و یادآور مبارزات و مقابله با جنایات، تجاوزگری‌ها و اشغالگری‌ها و زورگویی‌های رژیم غاصب در منطقه است. روز قدس روز بسیج همه امکانات مسلمانان و توجه آنها به قدس بوده تا با رژیم اشغالگر قدس مبارزه شود.  حضرت امام خمینی با نام‌گذاری روز قدس موضوع فلسطین را به موضوع جهان اسلام تبدیل کرد و آن را از حالت جنگ اعراب و اسرائیل خارج نمود، لذا بزرگداشت و گرامیداشت روز قدس و حضور در صحنه اهمیت زیادی دارد به ویژه در این زمان که رژیم اشغالگر قدس تجاوزگری‌ها را افزایش داده و به اشغال سرزمین‌ها، شهرک‌سازی و حملات نظامی به فلسطین می‌پردازد. در این بین شاهد تلاش مذبوحانه آمریکا برای انتقال سفارت رژیم اشغالگر قدس هم بودیم به همین دلیل امسال حضور پرشکوه‌تر در صحنه ضروری است البته باید به دستورات ستاد مبارزه با کرونا هم عمل کرد. در تهران راهپیمایی با وسائل نقلیه و در شهرهای سفید از لحاظ شیوع کرونا با ملاحظاتی صورت می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که موضوع قدس و فلسطین موضوع جهان اسلامی است که همه کشورهای اسلامی باید در صحنه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی است که برخی کشورها هم در این راه از خود تزلزل نشان دادند و حتی روابط پنهانی برقرار کردند اما باید کشورهای اسلامی بدانند که باید در روز قدس انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس نشان دهند.

    باید بهترین استفاده را از شبکه‌های مجازی برای زنده نگه داشتن روز قدس داشت

    خبرگزاری ایسنا به گفت و گو با حسن هانی‌زاده کارشناس مسایل فلسطین پرداخته و آورد: تشکیل میزگردهای سیاسی و سخنرانی‌های انفرادی مقامات ارشد کشورهای مختلف و نیز فلسطینی در فضای مجازی می‌تواند جایگزین خوبی برای راهپیمایی سنتی روز قدس باشد. با اشاره به برگزار نشدن روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر ایران و جهان گفت: متاسفانه به دلیل گسترش ویروس کرونا در جهان و همه گیری این بیماری نمی توان به شکل سنتی راهپیمایی روز قدس را داشته باشیم. این شرایط نه تنها این مساله بلکه تمامی امورات را در دنیا تحت الشعاع قرار داده است. اما در محکومیت رژیم صهیونیستی و اقدامات و جنایات آن در اراضی اشغالی و برای زنده نگه داشتن روز قدس و آرمان فلسطین می توان ساز و کارهایی را در نظر گرفت از جمله برگزاری سخنرانی های انفرادی مقامات عالی و ارشد فلسطینی و برگزاری میزگردهای سیاسی که از طریق فضای مجازی در اختیار همگان قرار گیرد. هم چنین می توان در این روز از طریق شبکه های مجازی پیام های زیادی را به زبان های مختلف در حمایت از این روز و مردم فلسطین داشت. در عین حال باید امسال بهترین استفاده را برای زنده نگه داشتن روز قدس از طریق شبکه های مجازی داشت. متاسفانه در یکی دو سال گذشته اتفاقات زیادی برای اراضی اشغالی افتاده است که مساله فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است از جمله معامله قرن و انتخاب قدس شریف برای پایتختی رژیم اسراییل و پیوست بخشی از کرانه غربی و دره اردن به اراضی اشغالی. باید دنیا و افکار عمومی را نسبت به اقدامات این رژیم با حمایت آمریکا آگاه کرد و فضای مجازی در حالی که رسانه های دنیا در اختیار آنهاست می تواند بسیار راهگشا باشد. خوشبختانه ملت فلسطین در اراضی اشغالی بسیار آگاهند و از طریق انتفاضه بازگشت تلاش دارند تا رژیم صهیونیستی را منزوی سازند در عین حال آنها به همراهی و حمایت مردم دنیا و سران کشورهای حامی فلسطین نیاز دارند و نباید آنها را تنها گذاشت همان طور که در این سالهای اشغال تنها نبوده اند. در این میان حمایت برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان، امارات متحده عربی و بحرین از اسراییل و حمایت مالی آنها از طرح ها و برنامه‌های اشغالگرانه این رژیم نگران کننده است و باید از فرصت هایی چون روز قدس برای افشای اقدامات و حمایت‌های آنها برای آگاهی مردمشان استفاده کرد.

    رسانه های اصولگرا

    تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود

    خبرگزاری تسنیم در گزارشی به بازتاب سخنان هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان پرداخته و آورد:خبرگزاری تسنیم: مقاومت به پیشرفت و دست‌آوردهای قابل ملاحظه‌ای در سطح منطقه دست یافت است و مقاومت امروز مطمئن و دارای اعتبار است و راه و گزینه خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی را به خوبی می‌شناسد. امروز اسرائیلی که گفته می‌شد شکست ناپذیر است، شکست خورده است و در انتخاب گزینه‌های خود سرگردان است.  هدف اصلی ما در منطقه آزادسازی قدس اشغالی است که محقق خواهد شد، اما اینکه این آزادسازی با جنگی بزرگ محقق خواهد شد، هیچ نمی‌داند. وی با تاکید اینکه مقاومت از زمان پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) به صورت مستمر رشد و کار و فعالیت داشته است، اظهار داشت که مقاومت به مسئولیت‌های خود در در منطقه آشناست، در مقابل اسرائیل در تنگا قرار گرفته است زیرا برای سوالات نظامی خود، به پاسخ و راه‌حلی نرسیده است. صرف نظر از اینکه قدس چگونه آزاد خواهد شد، ما به وظایف خود عمل می‌کنیم و خود را برای مقابله با هر اتفاقی آماده خواهیم کرد. آنچه که تغییر کرده، مواضع برخی کشورهای عربی در برابر اسرائیل است. برخی از نظام‌های عربی با عادی سازی احتمالی روابط خود با اسرائیل، به دنبال تحقق اجرای طرح‌های خود در منطقه هستند. همه طرح‌های اسرائیلی اعم از محاصره، فشار، الحاق و یهودی کردن به دلیل ترس و نگرانی از آینده است. اسرائیل به خوبی می داند که در منطقه معادله‌ای به اسم محور مقاومت وجود دارد. اسرائیل از وجود ترامپ برای هدف قرار دادن مقاومت سوء استفاده می‌کند. ایران به عنوان اولین کشور حامی مقاومت و کشورهای همسو مانند سوریه، جزو اهداف خصمانه رژیم صهیونیستی هستند. تغییراتی که در منطقه اتفاق افتاده باعث شده تا اسرائیل به تسریع تشکیل دولت یهودی فکر کند. تاسیس این رژیم غاصب و اداه حیات آن به دلیل عمل نکردن ملت‌ها به وظایفشان است، اما آنچه که امروزه اتفاق افتاده این است که ملت‌ها زمام امور و گزینه مقاومت را در دست ود گرفته‌اند.

    امام مساله فلسطین را از یک بحث قومی به یک آرمان انسانی تبدیل کرد

    روزنامه فرهیختگان به گفت و گو با مسعود رضایی، پژوهشگر تاریخ معاصر پرداخت و نوشت: امام با انتخاب روز قدس چند نتیجه بسیار محسوس را حاصل کردند؛ اول اینکه جریان مبارزه با صهیونیسم را اصلاح و از وابستگی به ناسیونالیسم عربی خارج و بعد فرهنگ و ایدئولوژی اسلام را بر این مبارزات حاکم کردند. به این ترتیب با وجود موتور محرکه اسلام، مبارزه با رژیم صهیونیستی برای همیشه و تا نابودی این رژیم ساری‌وجاری خواهد بود. رضایی البته معتقد بود این مبارزه محدود و صرفا دینی هم نیست و مبارزه‌ای حق‌طلبانه و مبتنی‌بر آرمان‌های انسانی است. جنایات رژیم صهیونیستی و نقض تمامی قوانین بین‌المللی ازسوی این رژیم و مقایسه آن با جنایات سران آلمان نازی که منجر به محاکمه آنها در دادگاه نورنبرگ شد، از دیگر اشارات این تاریخ‌پژوه بود. جنایاتی که صهیونیست‌ها در طول ۱۰۰ سال گذشته به‌مراتب سنگین‌تر و جنایتکارانه‌تر علیه مردم فلسطین انجام داده‌اند. از این‌رو هولوکاست و بررسی ابعاد مختلف آن، از بخش‌های خواندنی و مفصل این گپ‌وگفت شد. رضایی گفت هولوکاست اتفاق افتاده، اما در ابعاد ادعایی آن حتی طبق تحقیقات غربی جای تردید است. قابل‌تامل اینکه این تاریخ‌پژوه برجسته کشورمان تصریح داشت طبق جدی‌ترین نظریه هیتلر، عامل اجرایی طرح و نقشه سران صهیونیسم بوده‌اند. طرح و نقشه‌ای که در کنفرانس بازل مطرح شده بود و سران صهیونیسم می‌خواستند با فشار بیشتر روی یهودیان آنان را از اروپا به‌سوی فلسطین رهسپار کنند؛ طرحی که حمایت جدی انگلستان را نیز درپی داشت. 

    دعوت امام خمینی به برپایی روز قدس، دعوت به انسانیت بود

    خبرگزاری فارس در گزارشی به بازتاب سخنان شیخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق پرداخت و آورد: فراخوان امام خمینی (ره) برای برگزاری روز جهانی قدس با هدف متحد کردن مسلمانان را یک قضیه محوری دانست. روز جهانی قدس از مهمترین روزهایی است که هرساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. تظاهرات یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای این روز جهانی است ولی تنها راه برای بیان احساسات مسلمان در این روز نیست».روز جهانی قدس (روز بیداری اسلامی و انسانی) اتحاد و همبستگی مسلمانان را می طلبد و این امر فقط از طریق برگزاری تظاهرات نیست بلکه می‌توان از طریق رسانه ها فواید روز قدس و اهداف امام خمینی (ره) از این فراخوان را تبیین کرد».رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق اظهار داشت، امام خمینی (قدس سره شریف)، در اصطلاح فقهی، از مراجع شیعیان بودند ولی ایشان مرجع انسانیت برای تمامی شیعیان، سنیها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر نیز هستند. «دعوت امام خمینی (ره) برای احیای جهانی این روز دعوت به انسانیت و ایمان به اسلام بود تا همگی این مساله را در ذهن بسپاریم و همگی متحد بشویم و قدرت، وحدت و انسجاممان درخصوص قضیه فلسطین را به رژیم غاصب اسرائیل گوشزد کنیم».سکوت برخی ملت های اسلامی، زاییده سیاست دولت هایشان است. متأسفانه بسیاری از این حاکمان سعی دارند تا در مقابل صهیونیست تسلیم شوند و به دنبال عادی سازی با این رژیم هستند».وی در پایان سخنرانی اش، از تمامی مسلمانان و آزادگان جهان خواست در روز قدس از طریق شبکه های اجتماعی و فعالیت های رسانه ای در همگرایی و تعامل با یکدیگر باشند و در دفاع از قدس و ساکنان آن لحظه ای درنگ نکنند.

    قدس پایتخت کشور فلسطین خواهد شد

    خبرگزاری افکار نیوز به بازتاب سخنان قیس سعید رئیس جمهوری تونس پرداخته و آورد: یک ملت و حقوق سرزمینی آن غیر قابل انکار است و روزی قدس پایتخت دولت مستقل فلسطین خواهد بود. وی که در جمع سفرای خارجی و روسای نمایندگی های سازمان های بین المللی مقیم تونس سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود، یک ملت و حقوق سرزمینی آن غیر قابل انکار است مادامی که نیروهای آزادی وجود دارد که حقوق خود را تصدیق می کند و می داند چگونه با توطئه ها و طرح ها مقابله کند. قیس با اشاره به برخی اقدامات برای اشغالگری بیشتر فلسطین تصریح کرد : تلاش می کنند تا سرزمین فلسطین را ذره ذره تجزیه کنند اما فلسطین در نهایت به صاحبان آن باز می گردد. رییس جمهوری تونس تأکید کرد که ملت فلسطین، ملتی قهرمان و فداکاری های زیادی کرده است و روزی قدس پایتخت دولت مستقل فلسطین خواهد بود. آغاز نکبت برای فلسطینی ها در ماه می سال ۱۹۴۸ با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن ۵۳۱  فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود ۸۵٪ از جمعیت فلسطین در کشورهای همسایه با آن نظیر اردن، سوریه و لبنان و برخی از کشورهای خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود. طبق گزارش های منتشره به مناسبت روز نکبت، اشغالگران اسرائیلی در دهه های گذشته ۷۰ جنایت و قتل عام را نظیر کفرقاسم در حق فلسطینیان مرتکب شده اند که در نتیجه آن ۱۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند. همچنین طبق آمارها بیش از یکصد هزار فلسطینی از سال ۱۹۴۸ تاکنون در جریان انواع سرکوبگری ها و حملات اسرائیلی ها شهید و یک میلیون فلسطینی از سال ۱۹۶۷ طعم بازداشت به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را چشیده اند.

    ایران، فلسطین را تنها نمی‌گذارد

    روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: نامه سردار قاسم سلیمانی که قبل از شهادتش به «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های قسام نوشته بود، منتشر شد. روز گذشته شبکه المیادین نامه‌ای را که فرمانده شهید سپاه قدس اندکی قبل از شهادتش به محمد الضیف، فرمانده گردان‌های قسام فلسطین نوشته است، منتشر کرد. فرمانده شهید سپاه قدس در نامه خود از محمد الضیف به عنوان شهید زنده و رزمنده‌ای شجاع یاد کرده و به ملت شجاع فلسطین که در محاصره مظلومانه‌ای در برابر چشمان میلیون‌ها مسلمان قرار دارند، درود فرستاده بود. در این نامه سردار سلیمانی خطاب به محمد الضیف نوشته است: همه مطمئن باشند ایران فلسطین را هر اندازه که فشارها بیشتر شود و تحریم‌ها تشدید شود، تنها نخواهد گذاشت. فرمانده شهید سپاه قدس در نامه خود خطاب به فرمانده گردان‌های قسام، همچنین به اسماعیل هنیه درود و سلام فرستاده و از وی به عنوان مبارزی مقاوم یاد کرده است. در این نامه سردار سلیمانی خطاب به محمد الضیف نوشته است: دفاع از فلسطین افتخاری برای ما محسوب می‌شود و از این وظیفه در مقابل متاع دنیا چشم‌پوشی نخواهیم کرد. دوستان فلسطین دوستان ما هستند و دشمنان فلسطین دشمنان ما هستند و این سیاست ما بوده و خواهد بود. شهید سلیمانی تاکید کرده است: دفاع از فلسطین مصداق دفاع از اسلام است و هر که ندای شما را بشنود و توجهی نکند، مسلمان نیست. فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود. زنگ مرگ صهیونیست‌های متجاوز به صدا درآمده است. امیدواریم خداوند به ما توفیق حضور در کنار شما را بدهد و ما را به آرزوی‌مان؛ شهادت در راه فلسطین برساند. تاکید جمهوری اسلامی ایران بر مساله فلسطین در حالی است که آزادی کامل قدس شریف و فلسطین اشغالی، اصل اساسی انقلاب اسلامی ایران بوده است و خواهد بود؛ راهبرد استراتژیکی که با وجود روی کار آمدن دولت‌های مختلف با گرایش‌های متنوع در طول ۴۰ سال گذشته دستخوش تغییر نشده است؛ رویکردی که برگرفته از اصول قانون اساسی است. در اصل سوم بند ۱۶ قانون اساسی «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان» مورد تاکید قرار گرفته است و همچنین در اصل ۱۵۴ آمده است: جمهوری اسلامی ایران… در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند». حمایت از مستضعفان یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که بر مسائلی چون مذهب، نژاد و... سایه انداخته و در این موضوع، چنین مسائل فرعی‌ای را به حاشیه برده است؛ رویکردی که در سیاست‌ورزی رهبر معظم انقلاب نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است. ایشان در نماز جمعه چهاردهم بهمن‌ماه سال ۹۰ با اشاره مستقیم به حمایت نظامی ایران از گروه‌های مقاومت اظهار داشتند: «صریح می‌گوییم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ ۳۳ روزه و پیروزی جنگ ۲۲ روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

    روزی که آرمان‌های پوشالی صهیونیسم نقش بر آب شد

    سایت خبری دفاع پرس در گزارشی نوشت:روز جهانی قدس یکی از تجلی‌های مبارزه با بدنامان شوم شیطان صفت است. روزی که مشت‌ها علیه استکبار و صهیونیسم و هر گونه ظلم وبیدادگری و ستمی گره خواهند خورد و حکومت شب را پایان خواهند داد. فجری صادق و طلوعی دیگر بر فراز ارض مقدس. صهیونیسم اصولا پدیده‌ای نیست که به چند دهه یا یک سده‌ی اخیر محدود شود. صهیونیسم در ابعاد جهانی و بین المللی اش ریشه‌ی خود را از ژرفای تاریخ می‌گیرد. البته ریشه دار بودن هر پدیده‌ای در اعماق تاریخ لزوما نشانه‌ی بر حق بودن آن نیست درست مثل صهیونیسم. بسیاری از تلاطمات و فتنه انگیزی‌ها در کشورهای مختلف جهان و منطقه و از جمله کشور ما مستقیما زیر نظر بنگاه‌های صهیونیسم غاصب بوده و هست. از فتنه گری‌های صهیونیسم در عرصه‌های بین المللی هر چه نوشته شود کم است، اما امروز جمهوری اسلامی یکی از مبارزین خط مقدم جبهه‌ی پیکار با صهیونیسم در جهان است. در چهل سال گذشته که روزی به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی نام گذاری شده است، چهل راهپیمایی پر شور نیز جهت دفاع از حقوق فلسطین و فلسطینیان بر پا شد که البته تا پیش از آن در تاریخ سرزمینمان مسبوق به سابقه نبوده است و به قولی باید متذکر شد که برپایی روز قدس میراث استقرار نظام جمهوری اسلامی است. در دوره‌های مختلف زمانی طی چهل سال گذشته ملت شریف ایران در کمک‌رسانی و استمداد به مسلمانان مختلفی که در چنگال دول مستکبر جهان که هر کدام به نوعی دست نشانده‌ی صهیونیسم بین المللی بوده اند، دریغ نکرده‌اند. کمک و استمداد به مسلمانان بوسنی و هرزگوین بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵، کمک به مسلمانان ستم کشیده‌ی لبنان و در راس همه‌ی آن‌ها کمک‌های مادی و معنوی و بعضا شبه نظامی به مسلمانان فلسطینی همواره در کانون توجه امور بشردوستانه‌ی ملت شریف و ولایتمدار ایران بوده و هست و خواهد بود تا ریشه این طاعون استکبار، صهیونیسم غاصب خشکانده شود. رد پای نیرنگ‌ها و حیله‌ها و نقشه‌های صهیونیسم بعضا در سیاست‌های دولت‌ها و حکومت‌هایی که ظاهرا داعیه‌ی استکبار ستیزی و مبارزه با این پدیده‌ی شوم را دارند دیده شده است. درست مثل زمان جنگ سرد. هر کشوری در هر بلوکی بازی می‌کرد در حقیقت در تیم جهانی صهیونیسم داشت ایفای نقش می‌کرد. امروزه اگر چه نقشه‌ی فیزیکی و جغرافیایی عالم نسبت به دوران جنگ سرد تغییر فاحشی داشته است، اما سیاست خبیث صهیونیسم بین المللی همواره همان است یعنی در هر تیمی بازی کنید در حقیقت در لیگ جهانی صهیون پا گذاشته اید.

    گستاخی های اسرائیل نتیجه عدم وحدت مسلمانان است

    سایت خبری بسیج نیوز سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد پرداخت و آورد: عدم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل سبب فشار بیشتر این کشور بر ملت مظلوم فلسطین می شود. شما در هر جنایتی که در جهان رخ می‌دهد بنگرید همیشه پای اسرائیل در میان بوده که نشان از خباثت و پستی و پلیدی آن‌ها است. وی در خصوص روز قدس و شرایط خاصی که امسال برای برگزاری این راهپیمایی به وجود آمده است، گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری مراسم راهپیمایی برگزار نخواهد شد، ولی مطمئناً در زمینه‌های دیگر ظلم‌ستیزی ادامه خواهد داشت. مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه در سال‌های گذشته که راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شد، پیشگام بودند، افزود: روحانیون و طلاب در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان هم در صحنه‌های مختلف حضور خواهند داشت تا انزجار خود را از رژیم منحوس صهیونیستی که در حال مکیدن خون مردم مظلوم فلسطین است اعلام کنند. وی با تاکید بر اینکه تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند اذعان داشت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از حقوق آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل جز وظایف اصلی مسلمان است. مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه اگر به علت کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود، ولی ظلم‌ستیزی و اسرائیل ستیزی ما هیچگاه تعطیلی ندارد اضافه کرد: اسرائیلی‌ها نه تنها دست از گستاخی‌های خود بر نداشته اند بلکه روزبه روز در حال منفورتر و گستاخ‌تر شدن هستند و باید بدانند که حق مظلوم پایمال شدنی نیست.

    سایه طمع اقتصادی حکام مرتجع بر آرمان فلسطین

    خبرگزاری ایکنا در گزارشی آورد: سران کشورهای اسلامی باید بدانند که هرگونه داد و ستد و قرارداد تجاری با رژیم اشغالگر قدس، باعث تقویت زیرساخت‌های اقتصادی این رژیم و افزایش فشار بر فلسطینیان خواهد شد؛ در حالی‌که تحریم اقتصادی می‌تواند این رژیم را به زانو درآورده و آرمان فلسطین را محقق سازد. یکی از اقدامات مهمی که پس از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) بود؛ قطعاً این روز و راهپیمایی گسترده‌ای که در سراسر جهان علیه اشغالگری رژیم حاکم بر قدس صورت می‌گیرد نقشی مؤثر در رساندن مظلومیت ملت فلسطین به جهانیان دارد، اما در کنار این اقدام شاید مقوله‌ای که نیاز به پرداخت جدی‌تر در راستای سست شدن پایه‌های این رژیم دارد توجه به تحریم اقتصادی است. لازم به اشاره است که یکی از بنیان‌های تشکیل رژیم اشغالگر قدس در سال ۱۹۴۸ سرمایه‌داران یهودی در کشورهای غربی بودند که هم با حمایت مالی از گروه‌های صهیونیستی و هم فشار به سیاستمداران کشورهای غربی، آنها را وادار به حمایت از تشکیل این رژیم در خاورمیانه کردند. این سرمایه‌داران در طول سال‌های پس از آن نیز یکی از عوامل اصلی تقویت بنیه اقتصادی صهیونیست‌ها و فشار بر فلسطینیان بوده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای تشکیل، رژیم صهیونیستی را نامشروع و تمام روابط سیاسی و اقتصادی پیشین با آن را قطع کرد. در تمام این مدت نیز هرگونه روابط اقتصادی با این رژیم و فروش محصولات آن در داخل کشور ممنوع بوده است و همین موضوع نیز باعث زیان‌هایی به اقتصاد رژیم صهیونیستی شده است. در واقع فروپاشی رژیم پهلوی باعث شد تا اسرائیل مهم‌ترین متحد سیاسی و اقتصادی خود در منطقه را از دست بدهد. قبل از انقلاب قراردادهای اقتصادی بزرگی با رژیم صهیونیستی منعقد شده بود و بسیاری از محصولات ساخت اسرائیل در ایران به فروش می‌رسید. همچنین بسیاری از نیازهای نفتی رژیم اشغالگر قدس توسط ایران تأمین می‌شد و همین عامل باعث افزایش قدرت اقتصادی صهیونیست‌ها شده بود. در زمان تحریم نفتی جهان غرب توسط اعراب به دلیل حمایت از ملت فلسطین نیز ایران تنها کشوری بود که به غرب و اسرائیل نفت می‌فروخت. همه این اقدامات باعث شده بود تا روز به روز قدرت این رژیم افزوده شده سرکوب فلسطنیان نیز تشدید شود. همین موضوع نیز عاملی برای تلاش حضرت امام خمینی(ره) در راستای سرنگونی رژیم پهلوی بود.

    منبع مطلب : www.irna.ir

    مدیر محترم سایت www.irna.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    صهیونیسم

    صهیونیسم

    صهیونیسم (به عبری: צִיּוֹנוּת ,Tsiyyonut) یک جنبش سیاسی و ملی‌گرای یهودی ست که در اواخر سده ۱۹ میلادی شکل گرفت. عمده‌ترین هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل میهنی برای یهودیان بود. این جنبش بر منابع تاریخی و مذهبی تکیه دارد که یهودیان را به سرزمین اسرائیل ارتباط می‌دهد.[۱] این سرزمین را امروزه اسراییل می‌نامند، که قوم یهود از حدود ۳۲۰۰ سال پیش تا سال ۲۰۰ میلادی (که امپراتوری روم آن‌ها را پراکنده کرد) در آن سکونت داشتند.

    صهیونیسم اعتقادات یهودیان سرتاسر جهان را تحت شعاع قرار می‌دهد و آن‌ها را ترغیب به مهاجرت به سرزمین موعود می‌کند. به همین علت در ابتدا یهودیان با هر عقیده‌ای به این جنبش پیوستند. پس از مدتی که اختلافات عقیدتی در آن‌ها بروز کرد صهیونیسم به شاخه‌های دیگری مانند «صهیونیسم مذهبی»*[۱]، «صهیونیسم سوسیال»*[۲]، و «صهیونیسم تجدیدنظر طلب»*[۳] تقسیم شد. با این حال تمام این شاخه‌ها در عقیدهٴ پایه، یعنی بازگشت یهودیان به اسرائیل و تشکیل دولت یهودی مشترک اند.[۲]

    مخالفت‌هایی با صهیونیسم در موارد مختلفی چون مخالفت‌های مذهبی، نحلهٔ فکری ملی‌گرای رقیب و اختلاف عقیدهٔ سیاسی که این ایدئولوژی را غیراخلاقی یا غیر عملی می‌شمارد، به وجود آمده‌است.[۳]

    مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۵ قطعنامه ۳۳۷۹ را با ۷۵ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که در آن «صهیونیسم شکلی از نژادپرستی و تبعیض نژادی معرفی شده» بود.[۴] در سال ۱۹۹۱ همین مجمع در قطعنامه ۴۶/۸۶ با ۱۱۱ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع اعلام کرد که قطعنامه ۳۳۷۹ را لغو می‌کند.[۵]

    واژه[ویرایش]

    واژه «صهیونیسم» برگرفته از «صهیون» یا صیون (به عبری: ציון)، نام تپه‌ای در اورشلیم (که در تورات نیز به آن اشاره شده) است. ناتان برنبام برای نخستین بار این واژه را به معنای «ملی‌گرایی یهودی» در ژورنال «خود-رستگاری» به کار برد. صهیونیسم در ابتدا از مایه‌های مذهبی یهودیان برای اجتماع آنان در فلسطین وام می‌گرفت، با این حال صهیونیسم مدرن، بیشتر جنبشی سکولار است که بنا به ادعای خودشان در پاسخ به یهودستیزیهای قرن ۱۹ در اروپا فعالیت می‌کند. از زمان پایه‌ریزی کشور اسرائیل، واژه «صهیونیسم» عموماً به معنای پشتیبانی کردن اسرائیل به عنوان کشوری برای ملت یهود یهودیان به کار می‌رود.[نیازمند منبع]

    برقراری جنبش صهیونیسم[ویرایش]

    پیش‌زمینهٴ تاریخی[ویرایش]

    همچنین ببینید: تاریخ قوم اسرائیل

    قوم بنی‌اسرائیل (که خود به ۱۲ قوم تقسیم می‌شود) بازماندگان قبایلی هستند که ابتدا در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در جنوب بین‌النهرین ساکن بوده‌اند، بعد به سرزمین کنعانیان(فنیقیهای‌ها) و سپس به مصر مهاجرت کرده‌اند*[۴][نیازمند منبع]. در مصر مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و با ظهور موسی در حدود ۳۳۵۰ سال پیش، به دین موسی گرویدند و طی مهاجرتی معروف توسط وی دوباره به سرزمین کنعان انتقال داده شدند.[۶] این قوم در حدود ۳۰۰۰ سال پیش اولین دولت خود را در همان سرزمین بنیان نهادند.[۷][نیازمند منبع] بعدها در اثر هجوم بیگانگان و جنگ‌های داخلی ۱۱ قوم دیگر از بین می‌روند یا به عنوان برده در قوم یهودا ادغام می‌شوند. افرادی را که امروزه به بنی‌اسرائیل منسوب می‌کنند، در واقع بازماندگان قوم یهودا هستند.[۸][نیازمند منبع]

    در سال ۵۹۷ ق. م؛ که بخت‌النصر امپراتور بابل سرزمین یهودیه را به تصرف درآورد، بسیاری از مردمان آن را که توان کاری داشتند به اسارت به بابل برد که در آن هنگام پایتخت کلدانی محسوب می‌شد. سرزمین یهودیه به صورت یکی از ایالات دور افتاده امپراتوری بابل درآمد. سرانجام امپراتوری قدرتمند بابل به دست کوروش بزرگ در سال ۵۳۸ ق.م. گشوده شد. ساتراپ بابل بخشی از امپراتوری هخامنشی گردید. کوروش بزرگ به یهودیان امکان داد به سرزمین خویش بازگردند، شماری از آنان به سرزمین ایران کوچ کردند.

    از سال ۷۰ میلادی و پس از شکست یهودیان در شورش بزرگ*[۵] و تخریب اورشلیم توسط امپراتوری روم، و همچنین شکست دیگر در شورش بارکخبا*[۶] در سال ۱۳۵ میلادی که به پراکنده شدن بخشی از یهودیان در دیگر نقاط امپراتوری منجر شد، بازگشت این عده از یهودیان مهاجرت کرده به سرزمین مادری پس از حدود ۱۹۰۰ سال، همواره دغدغه این یهودیان مهاجرت کرده به بقیه دنیا، به صورت آرزو[نیازمند منبع] بوده‌است. به علت نتایج مصیبت بار این شورش‌ها، چنین جنبش‌های مردمی که برای بازپس‌گیری حاکمیت ملی و بر اساس تأثیرات دینی[نیازمند منبع] به وجود آمده بودند، پس از قرن‌ها امیدهای بربادرفته که از یک «مسیحا» ی دروغین به مسیحای دیگری ختم می‌شد[نیازمند منبع]،به جنبش‌هایی تبدیل شدند که در آن‌ها توکل به مشیت الهی، با این فرض که خواست خدا بر این است که این سرزمین در نهایت به قوم برگزیده یهود برسد، جایگزین عناصر انسانی «رستگاری توسط مسیح» شده‌است. با وجود اینکه قومی‌گرایی یهودی در دوران باستان بیشتر جنبهٴ مذهبی داشته‌است، با این حال مطرح شدن دوبارهٴ بازگشت به سرزمین مادری در بین یهودیان را باید مدیون برپایی ایدئولوژیکی و سیاسی صهیونیسم دانست. با این حال یهودیان حتی بعد از شورش «بارکخبا» نیز در اقلیت‌های کوچکی به‌طور مستمر در سرزمین فلسطین زندگی می‌کرده‌اند و برای این حضور مدارک تاریخی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، تلمود اورشلیم در قرن‌های پس از این شورش تألیف شده‌است. ابداع‌کنندهٴ «علامات مصوت‌های عبری» نیز در قرن پنجم، در یکی از اجتماعات یهودی فلسطین زندگی می‌کرده‌است.

    پراکندگی آرام و تدریجی حضور یهودیان در فلسطین به علل گوناگون روی داد. از جمله شکست در شورش بارکخبا توسط آدریان (امپراتور وقت روم)، گشودن فلسطین در سال ۶۰۰ میلادی توسط اعراب، جنگهای صلیبی در سده ۱۱ و پس از آن، و همچنین بی‌کفایتی امپراتوری عثمانی از سدهٔ ۱۵ به بعد، که به واسطهٴ آن، زمین، به شدت حاصلخیزی خود را از دست داد و اقتصاد به معنای واقعی صفر شد.

    مهاجرت یهودیان، پس از قرن‌ها پراکندگی[ویرایش]

    بازگشت در سرزمین مادری در بین نسل‌های مختلف یهودیان پراکنده همواره موضوعی با اهمیت تلقی می‌شده‌است. این علاقه، مخصوصاً خود را در دعاهای «عبور»*[۷] و «یوم کیپور»*[۸] نشان می‌دهد که مطابق سنت حاوی جملهٴ «سال بعد در اورشلیم» هستند. مهاجرت به اورشلیم طبق قوانین یهود*[۹] همواره عملی قابل ستایش محسوب شده‌است و به عنوان یک امر الهی در بیشتر نسخه‌های ۶۱۳ فرمان نیز آمده‌است. با این که چنین چیزی در نسخهٴ میمونیدز*[۱۰] نیامده‌است، اما خود او در نوشته‌هایش ذکر می‌کند که بازگشت به اورشلیم برای یهودیان امری بی‌نهایت ضروری و مهم است*[۱۱]. از قرون وسطی و بعد از آن، تعدادی از یهودیان مشهور و بعضاً مریدان آن‌ها به فلسطین مهاجرت نمودند. از بین آن‌ها می‌توان به نامانیده*[۱۲]، یچل پاریس*[۱۳] و صدها تن از شاگردانش، یوسف کارو*[۱۴]، مناشم مندل*[۱۵] ویتبسک و ۳۰۰ تن از پیروانش، ویلنا گائن*[۱۶] و بیش از ۵۰۰ تن از شاگردانش (به همراه خانواده‌هایشان) اشاره نمود.

    صهیونیسم اولیه[ویرایش]

    پس از نوزایی فرهنگی یهودیان در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی که هاسکالا نامیده می‌شود، و در پی انقلاب فرانسه و گسترش عقاید لیبرال میان عده‌ای از یهودیان تازه از سلطه خارج شده، برای اولین بار طبقه‌ای از یهودیان سکولار به وجود آمد که دارای عقاید متداولی چون عقل‌گرایی، رمانتیسیم و از همه مهم‌تر ملی‌گرایی بودند. یهودیانی که یهودی‌گری را حداقل به معنای سنتی آن کنار گذاشته بودند، هویت جدیدی به عنوان یک ملت و بر اساس مصداق اروپایی آن برای یهودیان تشکیل دادند. الهام بخش آن‌ها در این فعالیت، فعالیت‌های ملی دیگر کشورها، از قبیل یگانگی آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها، و همچنین استقلال مجارستان و لهستان بود. آن‌ها از خود می‌پرسیدند[نیازمند منبع] که اگر ایتالیایی‌ها مستحق داشتن سرزمین مادری و میهن هستند، چرا یهودیان نباشند؟ پیش روی جدید در جنبش صهیونیسم در سال‌های ۱۸۰۰، با تلاش نمایشنامه نویس، روزنامه‌نگار و دیپلمات متولد آمریکا، مردخای مانوئل نوح*[۱۷] در سال ۱۸۲۰ ایجاد شد که در برقراری میهنی در گراند آیلند نیویورک*[۱۸] برای یهودیان کوشید.

    برخاستن صهیونیسم سیاسی مدرن[ویرایش]

    تا قبل از سال ۱۸۹۰ نیز یهودیان تلاش‌های زیادی در برقراری منطقه‌ای یهودی نشین در سرزمین فلسطین که در قرن ۱۹ بخشی از امپراتوری عثمانی به‌شمار می‌رفت انجام داده بودند.[نیازمند منبع] در آن سال‌ها ۵۲۰۰۰۰ نفر در این منطقه (اکثراً مسلمان و مسیحیان عرب) ساکن بوده‌اند و ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از این مقدار را نیز یهودیان تشکیل می‌دادند.[نیازمند منبع] قابل ذکر است در زمان شکل‌گیری اولیه صهیونیسم مدرن نظریه‌های دیگری برای تشکیل کشور یهودی در کشورهای دیگری همچون آرژانتین نیز شد که در نهایت منتفی گشت.[نیازمند منبع]

    نقد صهیونیسم و مخالفت با آن[ویرایش]

    سازمان‌ها و افراد گوناگونی، مخصوصاً بعد از سال۱۹۴۸ با صهیونیسم مخالفت کرده‌اند. اتحادیه عرب و کمیته عالی عربی طرح جداسازی سازمان ملل (قطعنامه۱۸۱ مجمع عمومی سازمان ملل متحد) را که ایجاد دولت یهودی و عربی در فلسطین را می‌پذیرد[۹] رد کرده‌اند، و اسراییل را اشغالگر «اراضی عربی» دانسته‌اند.[۱۰][۱۱] دولت عربی همچنین فلسفه صهیونیسم را که ایجاد اسراییل را تعهد کرده رد می‌کنند و به خصوص مدعی اند جابجایی ۷۰۰۰۰۰ پناهنده عرب در مهاجرت دسته جمعی سال۱۹۴۸ فلسطین[۱۲]، و مناقشه در پی آن، نتیجه اجتناب ناپذیر بنیان دولت یهودی است.

    عده‌ای از یهودیان مقیم آمریکا نیز گاه تظاهراتی علیه اسرائیل و مکتب صهیونیسم برگزار می‌کنند. آن‌ها رابطه بین صهیونیسم و یهود را انکار می‌کنند و اسرائیلیان را اشغالگران فلسطین می‌نامند. جنبش رائلیان نیز مخالفت‌ها و نظرات خاص خود را در این موضوع دارند.[۱۳]

    مهمترین مخالف و معارض با صهیونیسم، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است. این انقلاب که در سال 1357 در ایران به پیروزی رسید از روز اول با این اندیشه مخالفت کرد و یکی از اهداف خود را نابودی آن بیان نمود.[۱۹] هر ساله و تقریباً در هر مراسمی در این کشور و میان گروه‌های پیرو آن اقدام به تهدید و شعار ضد این اندیشه و اسرائیل می‌کنند.

    قطعنامه‌های محکوم‌کننده صهیونیسم[ویرایش]

    سازمان وحدت آفریقا و جنبش غیرمتعهدها قطعنامه‌هایی در اوایل دهه۷۰ میلادی علیه صهیونیسم صادر کردند.[۱۴]

    یهودیان مخالف صهیونیسم[ویرایش]

    برخی خاخام‌های یهودی با جنبش صهیونیزم مخالفند. از جمله:

    جستارهای وابسته[ویرایش]

    پی‌نوشت[ویرایش]

    پانویس[ویرایش]

    پیوند به بیرون[ویرایش]

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    مدیر محترم سایت fa.wikipedia.org لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    خبرگزاری حوزه

    خبرگزاری حوزه

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، علی کیان، شب گذشته در گفتگوی زنده اینستاگرامی، در خصوص اهمیت راهبردی روز قدس برای مسلمانان و مردم ایران اظهارکرد: قدس شریف به قدری برای اسلام مهم است که روزی را صرفا برای آن تعیین کرده‌ایم.

    وی با اشاره به آیه‌ی ابتدایی سوره مبارکه اسراء که خداوند می‌فرماید«سُبْحَانَ الَّذی أَسْرَیٰ بعَبْدهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِد الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِد الْأَقْصَی الَّذی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ؛ ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ‌ﺍﺵ ﻣﺤﻤّﺪ (ص) ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗﺼﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺳﻴﺮ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩ، ﺗﺎ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﻱِ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻭ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.» افزود: قدس قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر اسلام به معراج و محل وقوف انبیاء الهی از جمله ابراهیم، عیسی و موسی علیهماالسلام و دیگر انبیاء الهی است از این جهت قدس شریف برای ادیان الهی بسیار حائز اهمیت است.

    معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور، تصریح کرد: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ که نهضت انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد به بحث اسرائیل پرداختند، صهیونیست کسانی هستند که خود را یهود معرفی می‌کنند و خود را دیندار معرفی می‌دانند، اما دیندار نیستند و فلسطین را اشغال کرده و نقشه‌های خطرناکی برای مقابله با اسلام داشته و دارند.

    *اهمیت مبارزه با رژیم صهیونیستی

    کیان ابراز کرد: همچنان که در اسناد اسرائیل معلوم است، قصدشان بحث تصرف نیل تا فرات بوده‌است، حس زیاده‌خواهی این افراد برای سلطه بر منطقه اسلامی، نقشه‌های دشمنان و برنامه‌ی آن‌ها، اهمیت مبارزه با اسرائیل را برای ما نشان می‌دهد.

    وی با بیان این که از جهت دیگر تجسم قدرت و کمپانی‌های استکباری نیز ابزار صهیونیست هاست؛ ادامه داد: آن‌ها یک امت جعلی را که تجلی قدرت شیطانی است از خود به جای گذاشته‌اند و لابی‌های قدرت و سیاست‌های آمریکایی، پشت اسرائیل و صاحب نفوذ در اروپا هستند و در فضای قدرت جهانی حرف برای گفتن دارند و این کشورهای سلطه‌گر توسط اسرائیل به اهداف خود می‌رسند.

    معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: این برنامه‌ها برای اسرائیل از قبل از جنگ جهانی دوم مطرح شده بود، در هنگام انقراض حکومت عثمانی نیز فعالیت‌هایی صورت گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل این‌ها رسما کشور اسرائیل را اعلام موجودیت کردند و به آن رسمیت بخشیدند.

    کیان با بیان این که پیامبر اسلام از مسجدالاقصی به معراج رفتند، افزود: پیامبر ما می خواهند که امتشان را مثل ایشان به معراج برسانند؛ با توجه به این که قرآن مسیر معراج را از مسجدالاقصی مطرح کرده است این مکان برای ما مقدس است.

    معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: در تاریخ می‌بینیم که حضرت علی (ع)بعد از جنگ جمل در کوفه ماندند و تشکیل حکومت دادند که با توجه به آیه و روایات در خصوص آخرالزمان و بحث رجعت نقل شده که رسول خدا و امیرمؤمنان شیطان را در بیت المقدس گردن خواهند زد، بنابراین نقشه‌ها برای رسیدن به بیت‌المقدس است و  در حکومت کوفه حضرت علی(ع) بنیان ایران دوستی، و تساوی عرب و عجم را پی‌ریزی کردند و محبت خود را کاشتند.

    کیان با بیان این که پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا، ایران به واسطه وجود امامزادگان بسیاری به پادگان اهل‌البیت تبدیل شد، خاطر نشان کرد: زمانی که شرایط به نحوی هدایت شود، نیروها از ایران قیام کرده و به سمت عراق، کوفه و بیت المقدس حرکت می‌کنند تا قدس شریف را از چنگال شیاطین بیرون آورند و آن روز به زودی خواهد رسید.

    وی گفت: نقطه گذاری امام خمینی(ره) در سال‌های پیش نکات زیادی در برداشته است که ما از آن بی اطلاع بوده‌ایم اما توجه به قدس نشان می‌دهد که اهمیت آن فراتر از این است که ما باید به داد مظلوم برسیم، زیرا نقاط زیادی هستند که به مسلمانان ظلم می‌شود، ولی برای آن روزی تعیین نمی‌کنیم.

    معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور ابراز کرد: دلیل و نقطه رمز آلود فلسطین گشایش در فرج خواهد بود، پس فلسطین برای ما و دشمن مسئله کوچکی نیست و بحث فلسطین، دعوای تمدنی است.

    کیان ادامه داد: امام خمینی(ره)پس از فتح خرمشهر به تعدادی از فرماندهان جنگ از جمله شهید حاج احمد متوسلیان، همت و دیگران مأموریت دادند برای جنگ با اسرائیل در جنوب لبنان مستقر بشوند، ولی بعد از مدت کوتاهی به دلیل کوتاهی و همراهی نکردن برخی کشورهای اسلامی، امام خمینی(ره) جمله‌ای قابل توجه فرمودند که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»که این سخن تکمیل کننده مسیر تاریخی حکومت اسلامی است.

    معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور، اذعان کرد: دشمنان با ما می‌جنگند و دست از سر ما و دیگران شیعیان برنمی‌دارند، اگر با آن‌ها در کشورهای دیگر نمی‌جنگیدیم، اکنون به ایران آمده بودند و خاک ما را اشغال می‌کردند، بنابراین مسئله‌ آن‌ها تنها قدس نیست، زیرا دیدیم که به سوریه و عراق نیز حمله کردند و این نشان می‌دهد برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کنند.

    وی اظهار کرد: خصوصیت آزادمنشی، غیرت ملی و غیرت ایرانی مردم ما سبب شده که رفتارهای به خصوص داشته باشیم؛ مردم از ابتدای تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی رفتارهای منسجم و عجیب و غریبی از خود نشان داده‌اند که این ها ناشی از محبت به امام حسین (ع) در بین مردم است و این عامل تقویت روحیه مردم برای مقابله به ظلم و استکبار است.

    کیان ابراز کرد: این محبت، قلب‌ها را به سمت هم می‌کشد تا برای اهداف ملی و دینی قدم بردارند در نتیجه از ملت‌های اسلامی و مسیر قدس حمایت می‌کنند.

    انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

    منبع مطلب : www.hawzahnews.com

    مدیر محترم سایت www.hawzahnews.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 ماه قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید