خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک چند جمله است
خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک چند جمله است را از سایت نکس درجه دریافت کنید.
معنی خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک به نثر ساده صفحه 35 کتاب نگارش فارسی ششم
بازنویسی و تبدیل به نثر ساده صفحه ۳۵ نگارش ششم خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک بیت زیر را به نثر ساده بازنویسی کنید از سایت نکس لود دریافت کنید.
جواب بچه ها در نظرات پایین سایت
مهدی : (رخش) شیهه کشید و خشمگین شد و به نشانه حمله سمش را بر زمین کوبید و زمین زیر پایش را کند . 2. تلاش و کوشش برای موفقیت صبر و شکیبایی در مقابل سختی ها امید به آینده و ناامید نشدن از شکست ها.
عسل شفیعی : رخش خشمگین شد و پایش را به زمین کوبید و زمین زیر پایش شد چاک چاک.
نفس : رخش خشمیگین شد و فریاد زد و به نشانه ی حمله پایش را به زمین کوبید و زمین زیر سم هایش شکافته شد.
الینا رضاقلی : یعنی رخش دیگر خسته شده بود و از خشم پاهایش رابه زمین کوبید و زمین زیر پایش راکند وان را از هم جدا کرد.
ویدا صادقی : رخش شیهه کشید و خشمگین شد و به نشانه یورش سم خود را به زمین کوبید چه گونه ای که زمین زیر پایش کنده کنده شد.
یگانه : اسب رستم یعنی رخش عصبانی میشود و پاهایش را محکم به زمین می کوبد.
نویسنده : رخش شیهه کشید و خشمگین شد و با سمش به زمین زد و زمین پاره پاره شد.
نویسنده : خش شیهه کشید و جست و خیز کُنان از شدت خشم با ضربه های سُمّش زمین را پاره پاره کرد💜H.M.
هدا رستمی : اسب رستم خشمگین میشود و باپایش زمین را تکه تکه میکند.
نویسنده :رخش که نام اسب رستم بود از شدت عصبانیت سمش را محکم به زمین کوبید و(اینجا برای اینکه شدت عصبانیت رخش را متوجه مخاطب کند، از آرایه ی اغراق استفاده کرده) زمین چاک چاک شد..
نویسنده :رخش عصبانی شد و سمش را بر روی زمین کوبید با کوبید ن پای رخش زمین تکه تکه شد.
منبع مطلب : nexload.ir
مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک چند جمله دارد - دیدچه
مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.منبع مطلب : didche.ir
مدیر محترم سایت didche.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
فارسی (خوانداری) : درس 4 هفت خان رستم (ششم ابتدایی) Sixth Grade
درس 4 هفت خان رستم
فعالیت های درس صفحه 28
1- بیت زیر را به نثر ساده ، بازنویسی کنید.
خروشید و جوشید و برکند خاک ز سمّش زمین شد همه ، چاک چاک
[رخش] شیهه کشید و خشمگین شد و به نشانه ی حمله ، پایش را محکم بر زمین کوبید ، به طوری که زمین زیر سم هایش کنده شد.
2- عبارت های زیر را به زبان ساده ، بنویسید.
رستم در خشم می شود : رستم خشمگین می شود.
رستم به تنگ می آید : رستم طاقتش تمام می شود ( خسته می شود)
3- با توجّه به متن درس کدام یک از کلمات زیر ، جمع است ، چرا ؟
دیوان ، زابلستان ، اژدها ، پهلوان ، مازندران ، یزدان ، جادوگران
کلمات جمع : دیوان ، جادوگران
درکلمات دیگر ، به جز دیوان و جادوگران ، « ان » و « ها » بخشی از خود کلمه است. برای امتحان کردن این مسئله ، « ان » و « ها » را از انتهای کلمه حذف می کنیم ، اگر حروف باقی مانده یک کلمه ی معنادار بود ، می فهمیم « ان » و « ها » علامت جمع است و اگر حروف باقی مانده یک کلمه ی معنا دار نساخت ، می فهمیم این علامت ها بخشی از خود واژه هستند. مثال :
سلمان ------کلمه ی باقی مانده -----> سلم (بی معنا)
سواران ------کلمه ی باقی مانده -----> سوار (با معنا)
4- یک نمونه « مبالغه » از متن درس ذکر کنید و آن را توضیح دهید.
بزد تیغ و بنداخت از بر سرش فرو ریخت چون رود خود از برش
شاعر ، خونی را که از بدن اژدها فرو ریخته ، به دلیل حجم زیاد که داشته ، به رود تشبیه کرده است.
املا صفحه 29
1- کلماتی را که در املای آن ها یکی از شکل های حرف « ص ، ط » وجود دارد ، از متن درس پیدا کنید و بنویسید.
ص -------> قصد ، تلخیص ط -------> خطرناک
3- با توجّه به متن درس ، جای خالی را با کلمه ی مناسب ، پر کنید.
رستم با خدای خود به راز و نیاز می پردازد و او را سپاس ... می گزارد ... .
رستم در خشم می شود ، به رخش ... پرخاش ... می کند.
کارگاه نویسندگی صفحه 31 و 32
بهره گیری از حس های پنجگانه
برای این که نویسنده ی خوبی باشیم ، لازم است :
* همه چیز را خوب و دقیق ببینیم ( خوب دیدن ).
* خوب و دقیق گوش بدهیم ( خوب گوش دادن ).
* نسبت به بو ، مزه و طعم اشیا ، حسّاس و دقیق باشیم ( تقویت حسّ چشایی و بویایی ).
* گاهی به کمک حسّ لامسه ، پدیده ها و اشیا را بشناسیم ( تقویت حسّ لامسه ).
پس ، مقدّمه ی خوب نوشتن ، خوب دیدن ، خوب گوش دادن و دقّت در پدیده ها و استفاده از حسّ بویایی ، چشایی و لامسه است.
4- برداشت خود را از ضرب المثل « نوش دارو ، بعد از مرگ سهراب » در یک بند ، بنویسید.
انجام هر کاری ، به خصوص کمک کردن به دیگران ، باید در زمان مناسب و به موقع انجام شود ، وگرنه تأثیر و فایده نخواهد داشت. مانند نوش دارویی که رستم با سختی برای بهبود زخم سهراب تهیّه کرد ، امّا چون بعد از مرگ به وی رسید ، فایده ای نداشت.
( نوش دارو : دارویی است که علاج کننده ی همه ی دردها و بیماری هاست و در اصل ، داروی بی مرگی و زندگی بخش است . این دارو وجود خارجی ندارد و فقط در افسانه ها نام آن آمده است.)
منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com
مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
نرگس : میشه پاسخ بدید لطفا بیت خروشید و جویشید برکند ز خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک چند جمله دارد
من سوال دارم
ً
میشه بگین کجا مفعول قرار میگیره؟
نهاد و فعل کدام است
بالاخره ۲یا۴جمله؟؟؟
لطفا بگید کدام کلمه در نقش مفهول است
۲ جمله دارد
اثلا چیزی که من میخوام رو برام بالا نمیاره🤕
۴ جمله دارد
چند جمله داره ترو خدا بگین
سلام بیت خروشیدو جوشید و برکند خاک زسمش زمین شد همه چاکچاک ۴ جمله است
هیچی رو کامل نمیزاریو
خروشید وجوشید وبرکند خاک چند جمله دارد
سلام مطالب واقعا خوب بودن ولی اصلا نگفتید که چند جمله داره رسیدگی کنید لطفاً ممنون:)
ببنو رودیلتلطبتاید
میشه پاسخ بدید لطفا بیت خروشید و جویشید برکند ز خاک ز سمش زمین شد همه چاک چاک چند جمله دارد
نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
فکر کنم ۳ یا ۴