در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها

    1 بازدید

    تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

    مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد صفحه 32 تفکر و پژوهش ششم

    جواب گفت و گو کنید صفحه ۳۲ کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان ابتدایی مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم کاش یکی از بچه ها جواب رو بفرسته.😞

    ناشناس : مارگیر به علت سود جویی و کسب درآمد زیاد تصمیم گرفت اژدها را باخود به شهر بیاورد.

    آیدا فرخیانی : آیا مرد مارگیر درست فکر میکرد؟چرا آری،چراخیر؟
    جواب:مرد مارگیر درست فکر نمی کرد.زیرا او با طمع زیاد برای سود جویی و کسب درآمد اژدها را به شهر برد و با این کار اشتباه او باعث نابودی خود شد.
    پایان. لطفا جواب سوالات افراد را بدهید تا بتوانند پاسخ خود را به درستی دریافت کنند.

    نرگس رمضانی : سلام من کلاس ششم هستم مارگیر به خاطر اینکه کسب و درآمد خودشو بیش‌تر کنه به این فکر افتاد که بره شهر معرکه بگیره تا مردم به او پول دهند.

    نویسنده : برای نشان شجاعت خودونمایشوبرای شهرت وکسب پول بدون تلاش.

    منبع مطلب : nexload.ir

    مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تفکر و پژوهش : مارگیر و اژدها

    مضمون : طمع - آرزو

    صلاحیت ها : تحلیل - قیاس - قضاوت - ارزشیابی

    زمان : ۱ جلسه

    پیوست : دارد

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                             ۲۴۷کیلو بایت

    ---------------------------------------------------------------------------------

    مارگیر و اژدها

    روزی و روزگاری در زمان‌های قدیم مارگیری زندگی می‌کرد. مارگیر به کوه و دشت و صحرا می‌رفت، مار می‌گرفت و آن‌ها را به طبیبان می‌فروخت تا از زهر مارها دارو بسازند. گاهی اوقات مارگیر با مارهایی که می‌گرفت در روستاها و شهرها می‌گشت، بساط خویش را می‌گسترد و برای مردم نمایش می‌داد. مردم هم پس از تمام شدن نمایش سکه‌ای به مارگیر می‌دادند و او با این سکه‌ها روزگار می‌گذرانید. روزی از روزهای زمستان پر برف مارگیر به سوی کوهستان راه افتاد تا مار بگیرد. در دل کوهستان پر برف راه می‌رفت، ناگهان اژدهای مرده‌ای را که جثه‌ای عظیم داشت، دید. نخست خیلی ترسید و گمان کرد اژدها خواب است اما وقتی دقت کرد فهمید جان در بدن ندارد. همین‌طور که اژدهای مرده را نگاه می‌کرد، با خود اندیشید و گفت این اژدها جان می‌دهد برای نمایش در برابر مردم. آن را در میان مردم می‌برم و می‌گویم آن را با همین دست‌های خودم کشته‌ام. آن وقت با دیده‌ی احترام به من خواهند نگریست و می‌گویند عجب مارگیر شجاعی. اگر دیو هم در برابرش سبز شود ذره‌ای نمی‌هراسد.

    آری مارگیر دلش را خوش کرد به کار بزرگتری که انجام نداده بود. نفس‌نفس‌زنان اژدهای بزرگ را در کوچه‌های شهر به دنبال خویش می‌کشید و فریاد بر می‌آوردکه: اژدهایی را که در شکار کردنش خون جگرها خورده‌ام برای نمایش آورده‌ام. افسوس که مارگیر به سوی مرگ می‌شتافت و خبر نداشت که اژدها در زیر سرما و برف منجمد شده بود و وقتی خورشید سوزان بر او نور بیفشانَد زنده خواهد شد. مرد مارگیر، در کنار شط که جای وسیعی برای اجتماع مردم بود بساطَش را گستراند، غلغله‌ای در شهر افتاد. مردم دور مارگیر جمع می‌شدند اما مارگیر روی اژدها را با پلاس و پرده پوشانده بود و منتظر بود مردم بیشتری جمع شوند تا پول بیشتری جمع کند. هنوز نمایش خود را شروع نکرده بود که ناگهان متوجه شد پلاس‌ها و پرده‌ها تکان می‌خورند، خوب که دقت کرد متوجه شد اژدها می‌جنبد. مردم نیز کم‌کم متوجه زنده شدن اژدها شدند و از هیبت اژدها پا به فرار گذاشتند در همین فرار کردن‌ها عده‌ای زیادی از مردم کشته شدند. از آن‌جا که مارگیر قبلاً ادعا کرده بود اژدها را کشته است نمی‌توانست عقب‌نشینی کند به‌همین دلیل به سوی اژدها رفت تا او را بکشد اما اژدها آن مارگیر فریب‌خورده را همچون لقمه‌ای خورد.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    فعالیت شماره ۷ عنوان فعالیت:مارگیر و اژدها!

    مضمون:طمع، آرزوها

    صلاحیت‏ها: تحلیل، قیاس، قضاوت و ارزشیابی

    زمان: ۴۵دقیقه

    در این فعالیت دانش‏آموزان با شنیدن داستان مارگیر و اژدها، و گفت و گو در باره‏ی تغییر شرایط در داستان و عملکرد مارگیربه تحلیل وقایعی که برای مارگیر اتفاق افتاده است می پردازند. آن‏ها‏ا علت وقوع یک پدیده را با دیگران در میان می‏گذارند. همچنین با بررسی تفاوت‌ها، شباهت‏ها، رابطه‏ها بین شخصیت مارگیر و اشخاصی که پیرامون ما وجود دارندنسبت به تحلیل وقایع مشابه اقدام می‏کنند.

    ·         کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

    ·        پیش‌بینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه‌

    ·        شناسایی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و رابطه‌ها

    ·        استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایده‌ها و تصمیم‌های خود

    ·        استنباط و نتیجه‌گیری از یافته‌ها

    ·        همفکری با دیگران در حل مسائل و مشکلات

    انتظارات عملکردی مشترک

    ·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

    ·        بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود

    ·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

    ·        شناسایی راه‌های چگونگی یادگیری خود

    ·        جانبداری از ارزش‏های دینی

    مواد و وسایل آموزشی:داستان مارگیر و اژدها، از کتاب قصه‏های شیرین مثنوی مولوی، جلد اول، نویسنده جعفر ابراهیمی (شاهد)، نشر پیدایش.

    فرایند اجرای فعالیت:

    شعر ابتدای داستان را روی تابلوی کلاس بنویسد.

    بشنوید ای دوستان این داستان

    خود حقیقت نقد حال ماست آن

    داستان مارگیر و اژدها را از روی کتاب برای دانش‏آموزان بخوانید، اما از خواندن آخرین سطرها که نتیجه‏گیری از داستان است خودداری کنید. سپس سؤالات زیر را در کلاس مطرح کنید.

    ·        مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد؟

    ·        آیا مرد مارگیر درست فکر می‏کرد؟ اشتباهات مارگیر چه بود؟

    ·        اشتباهات مارگیر چه پیامدهایی داشت؟

    ·        شخصیت مارگیر شما را به یاد چه دسته آدم‏هایی می‏اندازد؟ ویژگی آن‏ها را توصیف کنید.

    ·   آیا شما نیز گاهی (حتی در موارد جزئی) مانند مارگیر فکر یا عمل کرده‏اید؟ اگر بلی پیامد آن برای شما و اطرافیانتان چه بوده است؟

    توصیه‏های اجرایی:

    - تلاش کنید زمان را طوری تقسیم کنید که امکان بحث راجع به همه‏ی سؤالات وجود داشته باشد. دانش‏آموزان معمولاً به صورت کلیشه‏ای بسیاری از پیام‏ها را تکرار می‏کنند. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای داستان پیام آن را بگویند. با سؤالات بیشتر مطمئن شوید که آن‏ها ابعاد مختلف را درک و پیام آن را درونی کرده‏اند.

    فعالیت تکمیلی: ---

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مارگیر و اژدها - {تفکر و پژوهش ششم ابتدایی}

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    منبع مطلب : www.aparat.com

    مدیر محترم سایت www.aparat.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    b 8 ماه قبل
    0

    خیلی احمقی

    ارغوان 8 ماه قبل
    0

    سلام خیلی خیلی خیلی خوب بود از این برنامتون ممنونم 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩💞💞💞💞💞💞💓💓💓💓💓💓💓

    ♥️M♥️ 8 ماه قبل
    0

    سلام نمیدونم عالی هم نیست بد هم نیست جواباش اشتباهه

    ملیکا 9 ماه قبل
    3

    عالی بود

    مهدی 2 سال قبل
    2

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید