در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    به نوشته ای که انسان را اندوهگین و ناراحت میکند چه میگویند

    1 بازدید

    به نوشته ای که انسان را اندوهگین و ناراحت میکند چه میگویند را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

    احساس غم و اندوه چیست با افسردگی چه تفاوتی دارد + راه های درمان غمگینی | دیجی‌کالا مگ

    احساس غم و اندوه چیست با افسردگی چه تفاوتی دارد + راه های درمان غمگینی | دیجی‌کالا مگ

    همه ما همانطور که می‌توانیم خوشحالی، عصبانیت، غرور یا احساسات دیگر را تجربه می‌کنیم، ممکن است گاهی غمگین شویم و احساس غم و اندوه را تجربه کنیم. به زبان دیگر ما احساسات مختلفی داریم و این احساسات همیشه در حال تغییر هستند. گاهی حس می‌کنیم شاد هستیم، مثل وقت‌هایی که به ما خوش می‌گذرد، و گاهی احساس ناراحتی و اندوه می‌کنیم مثل وقتی که عزیزی را از دست می‌دهیم. تمام این احساسات واقعی هستند و بخشی از زندگی ما محسوب می‌شوند.

    احساسات منفی حتی ممکن است گاهی به شما کمک کنند. اکثر مردم روی خوشحالی تمرکز می‌کنند و احساس غم و اندوه را یک حس بی‌مصرف و غیر ضروری می‌دانند. اما غم می‌تواند با ایجاد مانع در راه شما، سرعت شما را کم کند و با این کار کمک کند که در مورد زندگی‌اتان، احساساتتان و افرادی که در اطراف شما هستند، بیشتر فکر کنید و نگاه بهتری به روابط و رویاهای خود داشته باشید.

    به زبان دیگر این که شما غمگین هستید به این معنی نیست که با مشکل دست و پنجه نرم نمی‌کنید، بلکه احساس غم و اندوه کمک می‌کند با شرایط کنار بیایید و از آن عبور کنید. غم احساس بسیار مهمی است که به شما کمک می‌کند عادت کنید، بپذیرید، تمرکز کنید، مداومت داشته باشید و در نهایت رشد کنید.

    اما خبر بهتر این است که شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه باید احساس غم و اندوه خود را مدیریت کنید.

    احساس غم و اندوه چیست؟

    مبارزه با غم شدید

    برای توصیف غم ممکن است از کلمات متفاوتی استفاده کنیم. کلماتی مثل درد، اندوه، دل شکستگی، غصه، افسردگی، رنج، غربت، پریشانی و نارضایتی و ناراحتی همگی عکس‌العمل‌های ما به موقعیتی منفی و ناخوشایند هستند.

    حتی ممکن است غم نتیجه‌ی احساسات دیگری مثل خشم، استرس، عذاب وجدان، رنج، اضطراب یا ناامیدی باشد. گاهی برخی احساسات آنقدر قوی هستند که ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم در واقع غمگین هستیم.

    احساس غم در افراد مختلف متغیر است. ممکن است احساس غم از نظر فیزیکی هم روی شما تاثیر بگذارد و دچار معده درد، سر درد یا حتی بی‌خوابی شوید. همچنین ممکن است روحیه‌ی شما را به طور کل تغییر دهد؛ طوری که بدخلق، کسل یا بی‌انگیزه شوید، بخواهید گریه کنید یا از دیگران فاصله بگیرید.

    تشخیص این که غمگین هستید و درک این موضوع که غمگین بودن بد نیست، نشان‌دهنده‌ی پایداری سلامت ذهنی است.

    احساس غم و اندوه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد

    زندگی سرشار از موقعیت‌هایی است که باعث می‌شود افراد غمگین شوند.

    هنگام روبه‌رو شدن با این شرایط معمولا افکار منفی در مورد احساسات خود دارید و این افکار می‌توانند  حال شما را بدتر کنند. بنابراین بهتر است رویکرد دیگری اتخاذ کنید؛ غم و شرایطی که باعث این غم شده را بپذیرید و به خودتان زمان بدهید تا با مشکل کنار بیایید و آرام شوید. همچنین شاید بد نباشد با افرادی مثل خانواده، دوستان، روانشناس یا متخصصان دیگر که می‌توانند به شما کمک کنند ملاقات کنید.

    احساس غم و اندوه گذرا است

    احساس غم و اندوه

    روند بهتر شدن ممکن است سریع یا کند اتفاق بیفتد. اما به یاد داشته باشید احساسات گذرا هستند و احساس غم و ناراحتی شما رفته رفته از بین می‌رود و جای خود را به احساسات مثبت می‌دهد.

    ابتدا بپذیرید که غمگین و ناراحت هستید، سپس نگاهی به راه‌های کنار آمدن با احساس غم بیندازید. بهتر است برخی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

    بیشتر بخوانید:
    ۱۰ فایده شگفت انگیز موسیقی از نظر علم روانشناسی

    حمایت کردن از فرد دیگری که غمگین است

    غم از دست دادن

    شاید کسی را در اطرافیان یا نزدیکان خود بشناسید که به دلیلی غمگین است. حمایت کردن همیشه ساده نیست، چون پیدا کردن علت ناراحتی دیگران و این که چطور با این شرایط کنار خواهد آمد سخت است. در ادامه می‌توانید چهار نکته‌ی اساسی برای برخورد با این شرایط را بخوانید.

    احساس غم با افسردگی تفاوت دارد

    تفاوت غم و افسردگی

    غمگین بودن به معنی افسرده بودن نیست، اما اگر وضعیت روحی شما زندگی‌اتان را مختل کرده است و روی عملکرد شما تاثیر منفی گذاشته، ممکن است دچار افسردگی شده باشید.

    تفاوت‌های اصلی غمگین بودن با اختلال افسردگی به علت ایجاد تغییر در روحیه و مدت زمان آن برمی‌گردد.

    در صورتی که حال بد شما مربوط به اتفاقی اخیر، مثل به هم خوردن یک رابطه است، احتمالا غمگین هستید. اما اگر ماه‌ها پیش رابطه‌ی شما به هم خورده بوده است یا دلیلی برای تغییر روحیه‌ی خود نمی‌بینید، ممکن است افسرده شده باشید و بهتر است با یک دکتر درباره‌ی آن صحبت کنید.

    بیشتر بخوانید:
    ۱۵ روش موثر برای داشتن یک زندگی آرام

    مهم‌ترین تفاوت‌ها بین غم و افسردگی به شرح زیر است.

    علائم غم:

    علائم افسردگی:

    به یاد داشته باشید

    درمان غم و افسردگی

    منبع: Better Health

    منبع مطلب : www.digikala.com

    مدیر محترم سایت www.digikala.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    اثرات فیزیکی غمگین بودن که باید آنها را جدی بگیرید!

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مسی 3 ماه قبل
    1

    سلام لطفا یکی جواب رو بگه این چرتوپرت ها چی توی سایت گذاشتین جواب رو بگید اگه میشه ی نفر تو نظرات جواب رو به ممنون میشم

    مسی 3 ماه قبل
    0

    سلام لطفا یکی جواب رو بگه این چرتوپرت ها چی توی سایت گذاشتین جواب رو بگید

    لیلا 3 ماه قبل
    0

    به نوشته ای که انسان را اندوهگین و ناراحت می کند نا خوش آید میگویند.

    لیلا 3 ماه قبل
    0

    لطفا یکی جوابشو بگه اینا اصلا به درد نمیخوره

    آرش 3 ماه قبل
    0

    به نوشته ای که انسان را غمگین و اندوهگین و ناراحت می کند می گویند

    bani 4 ماه قبل
    -1

    سلام اصلا جواب نیس اصلا ساستتد با درد نمیخوره

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    نمیشه یکی جواب رو تو نظرات بفرسته

    برای ارسال نظر کلیک کنید